Foto bij 15

Bill pov.

Beetje angstig kijk ik Gustav aan en denk gelijk aan de keer dat June me op school met me hoofd in de wc stopte. Ik slik als ze haar toverstof trek en staar bevroren voor me uit, het is net allemaal een waas voor me wanneer haar vrienden allemaal beginnen te lachen. Ik raak weer uit me trans wanneer ik ondersteboven hang. ‘Wat gaan we ermee doen?’ lacht June naar haar vrienden. Dan land ik recht op me gezicht op de grond, autsj! Ik zie dat Hermelien heeft ingegrepen toen June haar concentratie weg was. ‘En wie mag jij wel niet zijn? Vies modderbloedje’ spuugt June uit. ‘He wat gebeurd daar?’ klinkt er een erg bekende stem, Vilder. Ja daar staat hij in zijn volgens mij wekenlang niet gewassen kleren en zijn kat mevrouw Norks. ‘Jullie!’ zegt hij terwijl hij ons een voor een aanwijst. ‘Nablijven! Er word niet zomaar getoverd naar elkaar, ik ga naar jullie afdelingsleiders en dan zullen jullie het wel bezuren. En nu oprotten hier!’ snauwt hij. ‘Ja oprotten Malfidus’ zegt Ron nog en draait zich om, met zijn alle lopen we weg. Wanneer we ze niet meer zien kijken we elkaar weer aan. ‘Gaat het Bill?’ vraagt Harry vriendelijk en ik knik. ‘Wat is er met’ ‘deze arme kindertjes gebeurd?’ klinken er 2 identieke stemmen die elkaar precies afmaken, Fred en George natuurlijk. ‘Malfidus en Peters’ moppert Gustav. Fred kijkt George bedenkelijk aan en beide knikken ze: ‘Het word tijd dat we er een paar in de maling worden genomen door de Wemels, wie is er nogmeer in voor een grap?’ Iedereen begint te lachen en ja te knikken, nieuwsgierig luisteren we naar de tweeling. Over tweeling gesproken, waar zou mijn andere helft uithangen?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen