Part sixteen - to the campfire
‘Oké, dus ik kan dit echt wel aan naar een kampvuur?’ ‘Jaha, Lills, kom nou! Jacob staat te wachten.’ Ik had Bella ook uitgenodigd voor het kampvuur, aangezien Edward was gaan jagen en zij nog mens was. Ik stond voor de spiegel in mijn kamer te dubben of ik nu een legging of een spijkerbroek aan moest doen naar het kampvuur. Bella stond in de deuropening. Ze zuchtte diep. Ik had een paars tuniekje aan, en daaronder een legging, maar ik twijfelde. Beneden toeterde een auto. ‘Oké, oké, ik kom al.’ Ik koos voor een zwarte skinny jeans en zwarte ballerina’s. ‘Ik ben klaar.’ zei ik tevreden. ‘Eindelijk.’ Bella rolde met haar ogen. Met z’n tweeën stormden we de trap af. Ik rukte de deur open en keek recht in Jacob’s gezicht. ‘Toch nog tijd gemaakt om te komen?’ Ik glimlachte sarcastisch. ‘Laten we maar gaan.’ ‘Wat jij wilt, lieverd.’ Hij hield de deuren van de auto voor ons open. ‘Stap in, mijne dames.’ Ondanks alles moest ik toch lachen, en met een glimlach op mijn gezicht ging ik voorin zitten. Jacob startte de auto en begon te rijden. ‘Je stemming is zo veranderlijk als het weer, Lily.’ ‘Bedankt, Jacob. Ik houd ook van jou.’ ‘Ja, ja.’ Hij legde zijn hand stiekem op mijn been. Ik legde mijn hand op de zijne. Het viel me op dat Bella erg stil was. Ze zat vast weer te dromen over Edward en zij. Dromerig keek ik uit het raam. De lucht leek wel een abstract kunstwerk; grote wolken dreven in hun eigen banen. ‘We zijn er.’ klonk Jacob’s stem. Hij zette de motor van de auto uit en stapte uit, terwijl wij dat ook deden. ‘Heb je er zin in, Bella?’ vroeg Jacob aan Bells, die nogal in zichzelf gekeerd was. ‘Hé? Eh, ja, hoor.’ Ze gleed meteen weer terug in haar eigen wereldje en we besloten haar maar met rust te laten.
Het zand knisperde onder mijn voeten. Jacob pakte mijn hand vast en ik keek hem vertederd aan. Hij bloosde en legde toen zijn arm rond mijn middel. Quil en Embry stonden op ons te wachten bij de klif. ‘Eindelijk, jullie zijn er!’ Quil hyperde verder, terwijl we ons bewogen naar het roodflakkerende vuurtje in de verte.
Reageer (6)
Lovely
1 decennium geledenmooi geschreven(H)
1 decennium geledenhopelijk ga je snel verder!
<3
aaaaaaaaaah, snel verdeeeeeer <3!
1 decennium geledenleuk verhaal :D
1 decennium geledensnel weer verder
kan bijna niet wachten