Kim POV.

De schoolbel gaat. Ik loop met Iris naar de docent. 'Hoorde ik dat goed?' vroeg de docent aan ons. Iris en ik kijken elkaar aan. 'Wat heb je gehoord dan?' vraagt Iris aan de docent. De docent kijkt ons raar aan 'over geesten' zegt de docent. Iris en ik kijken elkaar weer aan. 'Het was een grapje' zeg ik een beetje twijfelend tegen de docent. Iris knikt. 'Weet je het zeker?' vraagt de docent aan ons. Iris en ik knikken. 'Okay, voor deze keer geloof ik jullie, maar ik hou jullie wel in de gaten' zegt de docent tegen ons en ik raadt jullie echt af om géén geesten op te roepen, het is gevaarlijk. Ik heb er ervaring mee, maar ik zal jullie daar niet mee lastig vallen' zegt de docent terwijl ze tranen in haar ogen krijgt. Iris en ik kijken elkaar alweer aan en we lopen de klas maar uit. 'Wat bedoelt ze daarmee?' vraag ik aan Iris op de gang. 'Waarschijnlijk heeft ze zelf een keer geesten opgeroepen en is dat niet goed gegaan, denk ik gezien de tranen die ze in haar ogen kreeg' zegt Iris tegen mij. 'Zullen we vragen wat er is gebeurd?' vraag ik aan Iris en Iris knikt. We lopen weer naar het lokaal waar we les hadden. We kijken door het raam naast de deur naar binnen en zien onze docent, Isabel huilend achter haar bureau zitten. 'Kunnen we nu wel naar binnen gaan, denk je?' vraag ik geschrokt aan Iris. Iris kijkt me vragend aan en we blijven even voor de deur staan. Ineens zien we dat Isabel opstaat en we rennen snel bij de deur weg. 'Stop! Volgens mij heeft ze ons gezien' zegt Iris tegen me. 'Zullen we dan maar terug gaan en vragen wat er is gebeurd. Misschien helpt het als ze het verhaal aan ons kwijt kan, als ze dat wilt' zeg ik tegen Iris. Iris knikt en we lopen weer naar de deur. Ik klop op de deur en we horen dat Isabel zachtjes 'kom binnen' zegt en ik doe de deur voorzichtig open. 'Wat is er?' vraagt Isabel aan ons. 'Wat is er gebeurd toen je geesten ging oproepen?' vraag ik aan Isabel. 'Het is te erg. Ik kan het tegen niemand vertellen. Dan komen ze me halen' zegt Isabel en ze begint nu echt te huilen. Iris en ik kijken elkaar geschrokken aan. 'W-wat is er dan?' vraag ik stotterend aan Isabel. Isabel trekt een raar gezicht naar ons toe. 'Waarom trekt ze zo'n raar gezicht?' vroeg ik me in mijn gedachten af.

Reageer (1)

  • syllie1992

    Volgens mij gaat dit verhaal nog heel spannend worden O_o

    Snel verder(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen