Keuzes
http://www.quizlet.nl/stories/77527/dancing-through-life-glee-story/
Ennnn: het Damian McGinty Street Team!! te volgen op facebook!!
https://www.facebook.com/groups/115901575204188/115906738537005/?notif_t=like
Ennnn: bedankt voor de abo CrissColfer!!
Nee hè, ik hield niet van de voorstellen van mijn ouders. Ik kreeg wat, maar dan moest ik er iets anders voor opgeven, ze waren gewoon om me te testen, of ik iets echt wou. Ik ben benieuwd wat ze deze keer bedacht hadden. Mijn vader riep mijn moeder van boven terwijl ik klaar ging zitten op de bank in de woonkamer. 'Oké, vertel maar,' zeg ik, 'ik ben er klaar voor.' Mijn ouders gaan mysterieus tegenover me zitten, en mijn vader neemt, zoals altijd als hij thuis is, het woord. 'Ik heb vandaag je fiets bij school opgehaald, Lora, en ik schok een beetje van hoe hij eruit zag. Ik besefte me hoe weinig mensen er nog me ze fiets naar school gaan tegenwoordig. En ook omdat je op zo'n grote afstand van school woont hebben je moeder en ik besloten je een auto te geven, en ik ga je zelf helpen bij het leren rijden, zodat je minder lessen nodig hebt en we iets goedkoper uit zijn,' vertelde hij. Ik was super blij vanbinnen, dit was geweldig. Ik liet alleen nog niks merken, en wachtte de voorwaarden af, die hiervoor zouden gelden. 'Maar,' begon mijn vader. Zie je wel, ik wist dat ze zouden komen. 'Alsnog blijft een auto duur, en daarom hebben we besloten, dat als je er nog steeds één wilt, je er iets voor op zal moeten geven, omdat datgene de kosten in de loop der tijd zou kunnen dekken.' Ik keek mijn vader vragend aan, wat zou hij bedacht hebben. 'Als je voor de auto kiest,' zul je de jaarlijkse vakantie met je vrienden zelf moeten betalen, de reizen zijn voor ons anders veel te duur om er ook bij te hebben.'
Ik gaf mijn vader gelijk. Ze waren duur. En hij en mijn moeder hadden ze altijd voor me gefinancierd. Ik vond de tripjes geweldig, even weg uit het niet zo zonnige, niet zo jeugdige, niet zo feestende Lima. Ik hield echt van de tripjes, samen met de Cherioos er even lekker tussenuit in de zomer. Dit jaar waren we naar New York geweest. Enkel goede herinneringen kwamen bij me naar boven, het was daar fantastisch. Maar, besloot ik, ik was bereid om dat op te geven. Ik vond een auto, en ook de lessen, belangrijker. Daarbij kon ik met een auto tenminste indruk maken, dat lukt niet met een "I <3 NY" shirt. 'Oké,' zei ik tegen mijn beide ouders, ik doe het.'
Die avond lig ik op bed een nog wat huiswerk te maken. Engelse literatuur, bah. Op het moment dat een leraar zegt, welkom terug, we gaan er weer tegen aan! Nou, dan weet je dat het foute boel is. De overeenkomsten tussen Shake Speare en George Orwell? Ik zucht, laat maar, dit maak ik een andere keer wel af. Met mijn handen veeg ik in één keer al mijn huiswerk en boeken van mijn bed. Vrijheid! Zucht ik. Al moet ik stoppen met het naast mijn bed gooien van spullen. Het is alleen handig als ik wat kwijt ben, het ligt gewoon altijd daar. Ik draai me om en ga op mijn rug liggen. Het plafond van mijn kamer is zwart geschilderd, en er plakken allemaal lichtgevende sterren en planeten aan. Ik knip het licht uit, zodat ik ze duidelijker kan zien. Ik weet dat het kinderachtig is, maar ik vind mijn kamer leuk zo. Hij is nooit meer veranderd sinds ik en mijn ouders naar hier verhuist zijn, en dat was toen ik net zeven jaar was geworden. Er zitten zoveel goede herinneringen aan dit huis en aan deze kamer. En daarbij, niemand behalve ik kwam op mijn kamer, ik woonde te ver weg van de stad om vrienden mee te brengen. Als ik wat afsprak met één van de Cheerioos, of als er een feestje was, of wat dan ook, het was nooit bij mij thuis. Mijn moeder vond het raar dat ik nooit iemand meebracht. Maargoed, die zat met haar hoofd nog in de jaren tachtig. Ja, ik was trots op de mijn kamer, het was mijn eigen, kleine, geheime plekje waar niemand me iets aan kon doen.
Weer moest ik denken aan Puck, en aan wat Nathalie over hem vertelt had. Ik wierp een blik op mijn wekker, het was net tien uur geweest. Zou ik haar bellen? Ik wilde weten wat er precies tussen haar en Puck gebeurt was, en wat ik nou moest doen, ik wist niet wat ik met hem aan moest. Een deel van me hunkerde naar hem, maar een ander deel was verafschuwd. Hij was aantrekkelijk, ja, op een geniaal slechte manier. En daarbij, wat bedoelde Nathalie met mijn redder? Ik pakte mijn mobiel, en zag dat ik een sms had. Van Puck. Nieuwsgierig opende ik het bericht, wat zou hij te melden hebben?
Reageer (3)
En dan stop je zo vlak voor ik weg ga? Niet lief.
1 decennium geledenjoehhooeeee snel verder!!!
1 decennium geledenen thanks voor de verwijzing
en nogmaals snel verder(flower)
Graag gedaan voor de abo hoor!
1 decennium geledenSnel verder!