Buitenschoolse activiteiten
Er waren inmiddels al weer een paar weken voorbij toen Harry op het prikboord zag dat hij zich voor buitenschoolse activiteiten kon opgeven. De activiteiten waar je uit kon kiezen waren:
- Knutselen.
- Knikkeren.
- Zingen.
- Zwerkbal.
- Kleuren wedstrijd.
- Ballet.
Harry rende naar het schoolplein, waar de hele school zich al had verzameld. Anderling begon met haar praatje: “Welkom, welkom bij de jaarlijkse inschrijvingen, hier kun je je opgeven voor de activiteiten.” Harry liep naar Anderling toe. “mevrouw ik wil me graag opgeven voor de kleur wedstrijd, maar ik heb geen kleurpotloden.” “Dan kun je ook nog meedoen aan knikkeren.” “Maar mevrouw ik heb ook geen kikkers.” “Dan kun je altijd nog meedoen aan de knutsel middag op vrijdagmiddag, en als je geen schaar of lijm hebt dan donder je maar op." Harry keek geërgerd naar Anderling en sprak toen heel wijs: “Maar mevrouw er zijn nog andere activiteiten.” “Ja maar Ron zit bij zingen, dus daar zou ik niet bijgaan tenzij je doof wil worden. Dan was er nog ballet, maar omdat dat onder de les van Sneep valt is het daar aal vol. Alleen Zwerkbal blijft dus nog over.” “Wordt ik daar beroemd mee?” “Er is een kleine kans dat dat gebeurd, maar dan moet je heel goed zijn.” “PF, ik ben overal goed in,” zij Harry terwijl hij met zijn borst naar voren en zijn neus in de wind wegliep. Anderling riep hem nog na dat ze hem dus bij Zwerkbal had ingeschreven.
Er zijn nog geen reacties.