Foto bij 7

Bill pov.

Ik zie Tom slikken bij de woorden June Peters, oh wat hebben wij een hekel aan haar! Maar ik weet wel dat Tom een zwak voor haar heeft, ze pestte de hele klas maar ze was nou eenmaal de knapste van de klas. Tom viel voor een blok voor haar hoe hard ze hem ook pestte. Dan gaat de deur open en voorzichtig lopen we met zijn alle naar binnen, weer gaat me mond open bij het zien van de enorme zaal vol met kinderen en leraren vooraan. Dan valt me blik op het plafond dat prachtig betoverd is, het is net echt de lucht. ‘Mooi he’ fluister ik naar Tom die net zo verwonderd knikt. Dit moet er heel stom uitzien voor de leerlingen die in de hogere klassen zitten. ‘Als ik je naam roep kom je op deze kruk zitten, zet ik deze hoed op en word je ingedeeld’ Verteld Anderling voor de nieuwe. Een aantal kinderen worden ingedeeld en lopen naar hun afdeling. ‘Bill Kaulitz!’ word er dan geroepen, oja fijn moet ik natuurlijk weer als eerste! Voorzichtig ga ik op het krukje zitten en word er een hoed op me hoofd gezet. ‘Zo.. een Kaulitz he? ‘ zegt de hoed, ik schrik, een hoed praat? ‘Je bent een sterke jongen, die goed voor zichzelf opkomt, je hoort niet onder Zwadderich.. Je bent zeker niet stom maar ook niet goed genoeg voor Huffelpuf. Ik weet het! Het wordt Griffoendor!’ opgelucht stap ik van het krukje af en ga bij aan de tafel zitten waar iedereen voor me juicht. ‘Tom Kaulitz!’ word er dan geroepen, tuurlijk is me broertje na mij. Afwachtend kijk ik naar Tom die naar de hoed luistert. Het duurde iets langer dan bij mij maar ook bij hem roept de hoed ‘Griffoendor!’ de hele tafel begint weer de juichen en opgelucht ploft Tom naast me en grijnst. Wat zou de hoed gezegd hebben? We wachten op Gustav en Georg die tot onze opluchting ook aan onze tafel kwamen, maar niet zonder een applaus.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen