Foto bij 6

Tom pov.

‘1e jaar hierheen!’ buldert een stem boven alle andere stemmen heen. Met z’n vieren gaan we vast vooraan staan ‘Holy shit!’ roept Bill, ook ik draai me om en zie daar een vent staan van wel meer dan 2 meter. ‘Wow.. wat zou er nog meer voor een mensen hier zijn?’ vraag ik, ‘vanalles, geloof me!’ antwoord Gustav. Wanneer het erop lijkt dat alle eerstejaars er zijn valt het me op dat ik en Bill weer erg opvallen vergeleken bij de rest. ‘Hoi Hagrid!’ zegt een jongetje met zwart haar en een ronde bril naast me. ‘He Harry!’, de vriendelijke toon in Hagrid’s stem stelt me wel weer beetje gerust. ‘Zijn we allemaal compleet ja? ‘ buldert de stem weer ‘We pakke zo per 5 allemal een boot en die brengt ons nar de overkant toe!’ Alle kinderen lopen richting een bootje, er zit 1 ander jongetje bij ons, vreemd ventje. ‘Hoi wij zijn Georg, Tom, Bill en Gustav!’ stelt Georg zich voor. ‘Marcel’ antwoord hij alleen met een tril stem, ondertussen gaan er van allerlei verhalen rond over wat er in het meer kan zitten. Ik let alleen op het prachtige kasteel dat reflecteert op het water.
‘Oké nieuwe leerlingen ik ben professor Anderling, zo dadelijk gaan jullie door deze deur en worden jullie bij jullie huis ingedeeld. Dat zou kunnen worden Ravenklauw, Griffoendor, Huffelpuf of Zwadderich’ verteld een vrouw met zo’n typische heksten punthoed, ze draait zich om en loopt door de deur heen. Dan begint er een wit/blond jongetje tegen de jongen met het zwarte haar en het ronde brilletje te praten, Harry heette hij zoals ik me herinnerde. Het gesprek kan ik niet helemaal horen maar wanneer ik het wantrouwige gezicht zag wanneer de blonde zijn hand uitstak trok ik mijn mond al open ‘Laat hem met rust’. Gelijk draait de blonde zich richting mij, ook Bill komt naast me staan. ‘Maar jullie heb ik al gezien, jullie zijn die tweeling’ lacht hij waardoor de 2 dikke vriendjes achter hem ook beginnen te lachen. Ik trek me wenkbrauw op, ik had hem toch nog nooit gezien? ‘Ik ben Draco, Draco Malfidus o en jullie krijgen nog de groeten van June Peters’ Dan word hij op z’n schouders getikt en zie Anderling staan. Draco gaat weer op zijn plek staan en dan gaat de deur open maar mijn ouders zijn nog bij zijn woorden. June Peters een heks.. ?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen