Kim POV.

Het is 7 uur 's ochtends. Mijn wekker gaat af. Met een slaperig gezicht stap ik mijn bed uit en kijk uit het raam. Het is een mooie dag, de lente is vandaag begonnen. Ik loop naar de badkamer om te douchen en me verder klaar te maken voor school. Ik kijk in de spiegel. Het enige dat ik zie is een moe meisje. Het liefst zou ik weer mijn bed in duiken en nooit meer naar school gaan, maar dat is niet anders. Wanneer ik me helemaal klaar heb gemaakt, loop ik naar beneden. Mijn ouders en broer zitten al aan de tafel voor het ontbijt. Ik kijk ze aan en ze zeggen allemaal 'goedemorgen' tegen me, hetzelfde zeg ik terug. Ik doe de koelkast open en pak een pak sap dat er staat en giet het in een glas. Ik ga aan tafel zitten en drink het op, ik smeer snel een boterham met pindakaas en loop de deur uit om naar school te gaan. Ik eet mijn brood altijd op de fiets op. Wanneer ik eenmaal op school ben, wacht ik op de plek op het schoolplein waar ik altijd met mijn vriendinnen afspreek om samen naar de les te gaan. Ik zag dat Anna er al stond. Ik loop naar haar toe en we zeggen elkaar gedag. 'Ik ben echt zo moe vandaag, ik weet niet wat ik heb' zeg ik tegen Anna. 'Heb je wel goed geslapen vannacht?' vraagt Anna aan me. Ik knik en we zien de de rest van onze vrienden en vriendinnen aan komen lopen. We zeggen elkaar allemaal blij gedag. 'De bel gaat over 2 minuten' zegt Iris en we lopen al richting het lokaal waar we les hebben. Onderweg naar het lokaal kom ik Jason tegen. We zeggen elkaar gedag. 'Heb jij morgen na school wat te doen?' vraagt Jason aan me, ik schudde mijn hoofd 'Volgens mij heb ik niks te doen' zeg ik tegen Jason en hij glimlacht naar me. 'Heb je misschien zin om met mij en nog wat vrienden glaasje te gaan draaien?' fluistert hij in mijn oor. Ik bleef even stil. De schoolbel ging. 'Ik laat het je nog weten, de les begint bijna' zeg ik tegen Jason en ik loop het lokaal waar ik les heb in. 'Ga je nou nog steeds met hem om' zegt Iris tegen me en ik knik. 'Hij is niet te vertrouwen, dat weet je toch wel?' zegt Iris. 'Ik zou niet weten waarom ik hem niet zou moeten vertrouwen. Ik vind hem heel aardig' zeg ik tegen Iris. 'Weet waar je mee bezig bent' zegt Iris tegen me. 'Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben' zeg ik tegen Iris. 'Okay, dan is het goed. Je moet het zelf maar weten, maar vergeet niet dat ik je al heel vaak gewaarschuwd heb!' zegt Iris een beetje bezorgd. 'Ik kan wel voor mezelf zorgen, het komt allemaal goed' zeg ik tegen Iris en we pakken onze boeken voor de les.

Reageer (1)

  • syllie1992

    Wauw, zo goed geschreven:)

    Snel verder(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen