016|| Back to black
You've gotta dance like there's nobody watching,
Love like you'll never be hurt,
Sing like there's nobody listening,
And live like it's heaven on earth.
~ Mila Adams
Het is druk in het café. Niet zo gek als je bedenkt dat het zaterdag is en iedereen uitgaat. ‘Ja, doe mij maar vier biertjes.’ Ik schrik op van mijn gedachte en tap vier biertjes af. ‘Acht euro.’ Ik krijg een briefje van tien in mijn handen geduwd. Ik geef het wisselgeld terug. Eigenlijk is dit werk best eentonig. Je neemt iemand zijn of haar bestelling op, schenkt het in en wisselt eventueel het geld.
Terwijl ik in gedachte verzonken ben, ga ik gewoon door met werken, op de automatische piloot. Ik doe dit nu al zo lang dat het al vanzelf gaat.
‘Mila, kan ik je even spreken?’ zegt mijn baas in mijn oor terwijl hij aangelopen komt. Ik had hem niet eens aan zien komen. Ik knik en maak mijn bestelling af. Tegen mijn collega, waarvan ik de naam niet weet, volgens mij begint hij met een D, zeg ik dat ze even ook op mijn deel moet letten. Ze knikt en gaat door met het tappen van het bier.
‘Morgen komt er een nieuw iemand werken. Zou jij haar in kunnen werken?’ Ik knik. Ik werk wel vaker nieuwe mensen in, meestal gaan ze ook weer snel weg. ‘Als ze het goed doet mag ze blijven en gaat Desiree weg.’ Owja, dat was haar naam, Desiree. Mijn baas had ik al vaker over haar horen klagen. Dat ze niet hard genoeg werkte, te veel geld koste en te veel flirtte met klanten. Er zijn al eerder mensen geweest, maar die waren nooit naar de zin van mijn baas. Hij is heel kieskeurig, maar heeft dan wel altijd mensen die hard werken.
‘Om welke tijd komt ze morgen en hoe heet ze?’ Mijn baas zoekt een post-it. Hij leest hem even goed door. ‘Ze heet Kim en komt om vier uur. Ze weet dat het eerst is om te kijken hoe het gaat en dat ze daarna meer hoort.’ Ik knik even. We zullen morgen wel zien wat voor iemand het wordt dan.
Yay! Een nieuw hoofdstuk!
Laten jullie dan ook weer reacties en kudo`s achter?
Reageer (5)
waarom komen bill en tom niet?
1 decennium geledenhoort die eene vriend van hun ook niet op die school te zitten;)
Waarom komt Bill daar nou eens niets drinken?
1 decennium geledenSnel verder!
1 decennium geleden<3.
schrijf maar snel verder
1 decennium geledenik wil wel weten hoe dat af loopt
Snel verder!
1 decennium geledenx