You?
Een week later, met school in het vliegtuig naar NY. Ik zit naast Jenna en ik kijk verveeld uit het raam. Ik pak mijn iPod en zet mijn muziek op shuffle. Opeens wordt More Than This afgespeeld en de tranen lopen over mijn wangen. 'Wat is er?' vraagt Jenna, maar ik geef geen antwoord. "When he lays you down I might just die inside, it just don't feel right...' Ik droog mijn tranen en pak mijn laptop. Ik heb via tumblr iemand ontmoet die vlakbij Broadway woont. Ik stuur haar een mailtje.
Dear Steph,
how are you? I'm going to NY today. Can you come to the ME cinema tomorrow at 12:30? X Eef.
Na 2 uur moeten we het vliegtuig uit en we moeten zelf zorgen dat we bij het hotel komen. Ik pak mijn koffer en loop naar Starbucks. Ashley blijft staan en kijkt naar een jongen die langsloopt. Shit, dat is Taylor! Helemaal vergeten dat hij was verhuisd naar NY. Ashley kent hem niet. 'Hee lekkerding!' roept ze ineens. Taylor blijft staan en loopt naar ons toe. Heel even kijkt hij naar mij, maar gelukkig wendt hij zich snel tot Ashley.'Wat doet zo'n mooi meisje als jij hier in New York?' vraagt hij. Ashley lacht. 'Zal ik je een rondleiding geven? Ik ben Taylor trouwens.' zegt Taylor. Ashley knikt, maar ik zeg snel: 'Nee sorry, we moeten over een half uur bij ons hotel zijn. Dag Taylor!' Ik trek Ashley mee, die me verbaasd aan kijkt. 'Wat was dat opeens?' 'Sorry, lang verhaal, maar ik kon niet anders.' Als we in de bus zitten vraagt Ashley: 'Ken je hm?' Ikknik. 'Hij heeft bij ons op school gezeten.' 'Dat wist ik niet? Zullen we naar Milkshake City gaan? We hebben toch nog meer dan een uur.' Ik knik en we stappen de bus uit. Plotseling rijdt er een taxi bijna over Ashleys voeten heen. 'He, idioot! Kan je niet uitkijken ofzo?' roept ze verontwaardigd. "Levensgevaarlijk heir. Kom, we halen een milkshake en dan gaan we naar ons hotel.' Ik knik en sta op. Taylor leek wel verdrietig toen hij me zag. Zou hij me herkend hebben? In het hotel loop ik naar de kamer waar Jenna en Noëlle op me zitten te wachten. 'He Eef, waar was je? We hebben een plaats voor je vrij gehouden.' Ik gooimijn koffer op mijn bed en ga tegen de muur aan staan. 'Luister, ik kwam Taylor nog tegen. hij stond enorm met Ashley te flirten...' 'Wat? O ja,hij is verhuisd naar New York. Zei hij nog wat tegen je?' vraagt Jenna. Ik schud mijn hoofd. 'Gelukkig niet. Kom we gaan naar beneden, eten.' Samen lopen we naar beneden. Er is een buffet. Wat zou Niall dit leuk gevonden hebben. De tranen komen weer omhoog. Nee Eef, niet gaan janken, hij hebt het uitgemaakt, zeg ik tegen mezelf. Ik bijt op mijn lip en neem een hap van mijn eten. Na het eten lopen Jenna, Noëlle, Ashley en ik naar Broadway. Vol bewondering kijk ik naar de grote billboards. Opeens zie ik een bekend gezicht. Ashley zwaait en lacht. 'Shit, dat is Taylor weer. Negeer 'm alsjeblieft,' fluister ik. maar het is al te laat. Taylor komt naar ons toe gelopen. 'Ben jij niet dat meisje van vanmiddag? Oh, how Jenna, Noëlle en...' Hij zwijgt even. 'Maakt niet uit.' zeg ik snel. Taylor slaat een arm om Ashley heen. "Wat dachten jullie van milkshake city?' 'Nee sory, ashley en ik hebben vanmiddag al een milkshake op.' zeg ik, maar de rest knikt enthousiast. Ashley zegt: 'Ja lekker! Moet je ons wel trakteren natuurlijk.' 'Komt voor elkaar.' zegt Taylor flirterig. Ik zucht en Jenna en Noëlle trekken me mee. 'Kom op Eef, doe niet zo moeilijk. Zo erg kan het niet zijn.' 'Okee, maar alleen voor jullie.'zucht ik. Samen lopen we achter Taylor en Ashley aan. Tot mijn grote verbazing bestelt Taylor ook voormij. Ik pak mijn milkshake en kijk hem heel even aan. Het lijkt wel alsof hij verdrietig, maar ook blij is om mij te zien. Gelukkig heeft hij meer aandacht voor Ashley, maar zodra zij, Jenna en Noelle milkshake city uitlopen pakt hij me bij mijn arm en vraagt me om te komen zitten. 'Zo Eef, hoe is het met jou? Ik heb al heel lang niks meer van je gehoord.' Ik haal mijn schouders op. 'Met mij is het goed hoor. Met jou?' zeg ik. Taylor kijkt me aan. 'Goed hoor. Maar vertel eens, is het nog aan met Niall?' Ik bijt op mijn lip. 'Gaat je niks.' 'Het is uit dus. Hoe komt het toch?' Ik haal mijn schouders weer op en kijk hem arrogant aan. 'Ik zei toch dat het je niks aangaat? Dag Taylor.' Ik pak mijn tas en loop naar buiten. Gelukkig staan de meiden nog te wachten. We lopen naar de hoek van de straat en stappen in de bus. Ashley, Noëlle en Jenna gaan naast me zitten. Ik staar naar buiten. Het is vreemd om Taylor weer te zien. Hij is echt veranderd...
Er zijn nog geen reacties.