Foto bij fourtyeight.

Het vertrouwde fluitje van de conducteur schalde door de trein en met een harde schok vertrokken we. Fred en George speelden een spelletje knalpoker en Marcel zat een beetje dromerig naar Loena te staren, ik zat Ginny's haar te vlechten en Loena zat met haar vinger iets te volgen dat buiten vloog of zo. Eerlijk, ik zag niks vliegen dus het zal wel een van haar fantasiedieren zijn geweest ofzo.
Ik kamde mijn haren naar achter met mijn vingers en zuchtte. Opeens stopte de trein. Toen er een dooddoener binnen liep greep ik Freds hand vast die me dicht tegen zich op trok en zijn arm beschermend om me heen sloeg. Hij liep langs maar Marce stond ruig op. 'Harry Potter is hier niet! Flikker maar lekker op!' De dooddoener gromde naar hem en duwde hem aan de kant. Na een half uur vertrok de trein weer. 'Ik hoorde dat Sneep het nieuwe schoolhoofd is.' Zei Loena dromerig. Ze glimlachte wazig en ging verder met waarmee ze bezig was.
Ik nestelde me tegen Fred op en viel in slaap.
'Jimmy, Jims we zijn er!' Ik opende mijn ogen en rok me uit Fred haalde mijn hutkoffer van de rek en we liep naar buiten.
Ik had mijn uniform aangetrokken en liet mijn handen nog eens over de zachte zijde van de gordijnen van mijn bed glijden. 'Niet te geloven dat dit ons laatste jaar is. Belinda liet een zacht zuchtje horen. Ik keek naar Hermeliens lege bed. Het ging maar stilletjes worden zonder haar weetjes. Het kasteel voelde kil en leeg aan, ookal was het overbevolkt met leerlingen die zich in de grote zaal gingen verzamelen voor de indeling en avondmaal. Geen zwevende kaarsjes in de grote zaal. Alleen maar kille, houten fakkels aan de zijkanten waar blauw vuur op brandde. Het was angstaanjagend. Omber was het kleurrijkste wat er in de zaal stond. 'Wat doet Omber hier?' Mompelde Fred. 'Geen idee. Maar ik weet wel dat het een vreselijk laatste jaar gaat worden.'


POTTERMORE IS OPEN! YEAYY!!!
Voeg me toe! RiverCharm11059
Ik zie opeens bij laatst gelezen deze storie staan.
Ik super blij! Hahaha, hij word toch nog gelezen ;)
Reactions please $$

Reageer (2)

  • Fabi

    (niet yaay omdat omber er weer is)

    1 decennium geleden
  • Fabi

    YAAY ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen