Chapter 18
Ik dwaal een beetje rond door de gangen. Iedereen heeft nu les, ik wil ook les. Alles is beter dan in me eentje zijn. Ik draai in het rond en stap dan naar buiten. Ik word bijna om ver gelopen door een verliefd stelletje die te druk met elkaar bezig waren waardoor ze mij niet zagen. Ik grinnik en denk meteen aan George. Hij bedenkt zich nog wel, hopelijk. Ik schud de gedachten van me af en loop door. Na een tijdje geleden te hebben op de grond naar wolken kijken sta ik op. Half 5, iedereen moet nu wel klaar zijn met de les. Huppelend ga ik naar de leerlingenkamer toe. Zodra ik één stap binnen zet begin ik meteen Fenna te schreeuwen. "FENNA, JOEHOE!" Carlo komt op me afgestormd en drukt zijn hand op me mond. "Ze zijn boven." Fluistert hij naar me terwijl die zijn wenkbrauwen wiebelt. "Okee?" Grinnikend trekt die me mee naar de bank. "George nog gesproken? Harry vroeg trouwens nog waar je was." Geintresseerd kijkt hij me aan. "Nee, hij zei dat die het niet aankon ofzo. Ach ja, die bedenkt zijn gedachten nog wel toch. En oke, dan ga ik Harry maar zoeken! Zie je bij het eten!" Ik loop de leerlingenkamer uit en ga richting de bieb. Iets zegt me dat ze daar zijn.
"Nee Ron, zo spreek je het niet uit en dit heeft niks met het probleem te maken. We moeten voorwerpen verplaatsen, niet omtoveren." Grinnikend loop ik op de stem af. "Halloooo!" Harry staat meteen van zijn stoel op en omhelst me innig. "Ik ben ook blij jou te zien hoor Har." Lachend kijk ik hem aan. "Wat ben ik blij dat je terug bent, kan het geen dag langer met hun uithouden." Lachend wijst hij achter zich. "Dan maak je je opdrachten toch lekker zelf!" Beledigt kijkt Hermelien hem aan. "Het was maar een grapje, hermelien." Harry haalt zijn schouders weer op en gaat weer zitten. "Mini, hoe gaat het?" Ik kijk op en zie dat Fred en George er ook zitten. George is ijver bezig met zijn huiswerk en kijkt niet op of om. "Goed! Met jou, freddo?" Wanneer ik een grote stt achter me hoor, zeg ik dat ik ze wel in de eetzaal zie en loop de bibliotheek uit.
Er zijn nog geen reacties.