Hoofdstuk 2
Ik klopte aan en deed de deur openen toen ik binnen hoorde. Zozo wat kom jij hier doen, bromde een man waarschijnlijk de directeur. Ikkeee.. ben Roos Smidt stamelde ik. Ik ben nieuw hierop school en moest me hier melden. Er verscheen een korte glimlach op zijn gezicht. Welkom op onze school Roos ik weet zeker dat je het hier leuk zult hebben. Ik neem aan dat je je rooster, kluissleutel en boeken al hebt afgehaald? Jep die heb ik inderdaad al allemaal afgehaald meneer, antwoordde ik. Oké, ik zal je naar je lokaal begeleiden. Loop maar mee, zei de directeur. En hij liep voor me uit zonder op antwoord te wachten. Uiteindelijk stopte hij voor een lokaal. Hij klopte op de deur en liep het lokaal in. Ik zag hem zachtjes praten met de leraar. Jammer genoeg verstond ik het niet goed en mijn liplezen was ook niet goed genoeg om het te kunnen ontcijferen. Terwijl ik daar stond in de deuropening zag ik een hele klas nieuwsgierig naar mij kijken. Oh fijn dacht ik bij mezelf. Ik hield totaal niet van al die aandacht. Na een paar minuten die wel uren leken te duren kwam de directeur samen met de leraar op mij afgelopen. De directeur melde mij dat dit mijn nieuwe klas zou zijn. En dat die andere man daar de leraar was waar ik nu les van heb. Na deze mededeling liep hij het lokaal uit. De leraar keek me aan en zei toen, stel je even voor dan weten we tenminste wie er van af nu ook in de klas zit. Uuh oké, ik ben Roos Smidt, 15 jaar oud en ik kom uit Amsterdam. Ik heb geen accent omdat ik hier voor al vaker ben verhuist. En meer heb ik niet te vertellen zei ik. Ik kon tenslotte moeilijk zeggen dat ik een zeemeermin was. De leraar keek me kort aan. En zei toen oké, zijn er nog vragen aan Roos? Gelukkig stak niemand zijn hand omhoog. Vervolgens vroeg de leraar ook nog wie mij door de school zou rondleiden en zou helpen. 1meisje stak haar hand omhoog. De leraar knikte haar vriendelijk aan. Waarop hij tegen mij zie, Jill dat is het meisje dat net haar hand opstak zal je door de school een rondleiding geven. Ik knikte ten teken dat het goed was. En wierp een snelle blik op Jill zo als ze heten. Als ik zo snel even naar haar keek leek ze me een aardige meid. Ik keek verder de klas rond en zag de gebruikelijke inhoud. Met een aantal arroganten meiden, nerds en normalen mensen. En de jongens zagen er vrij gelijk uit het was moeilijk op uiterlijk te zeggen wie er populair zou zijn en wie niet. Ik had inmiddels wel door dat ik niet naast iemand kon zitten dus ging aan de lege tafel in de midden van het lokaal zitten. Snel pakte ik mijn boeken uit mijn tas en sloeg ze openen op de juiste bladzijde. De leraar ging weer verder met zijn uitleg. En terwijl ik in het boek keek wist ik dat ik hier op mijn vorige school al een toets over had gemaakt. Dus opletten was eigenlijk overbodig als je het toch al eens had moeten leren. In dit geval kwam mij dit mooi uit zo kon ik rustig even de klas rondkijken. Ik lette vooral op wie mij aardig leek. En probeerde ook de namen die ik pas 1x van iedereen had gehoord te herhalen. In de hoop dat ik de namen van mijn klasgenoten zou blijven onthouden
Reageer (1)
mooi geschreven!
1 decennium geleden