Foto bij Part 16

R.i.p mr Gort. (huil)

Hmm dat plaatje past niet echt bij de zin hierboven... Woops.

'Ik doe het!' zo storm ik het kantoor van Pure binnen. Drie paar verbaasde ogen kijken me aan en ik word rood. 'Eh, ik eh.. Ik kom later wel terug.' ik draai me om. 'Wacht, wacht, wacht!' zegt de schrille stem van Prumm. Ik zucht en draai me weer om. 'Ja?' vraag ik met een klein stemmetje. Ze zet haar brilletje van haar neus op de tafel en kijt me doordringend aan. 'Je gaat de uitdaging aan?' Ik knik langzaam. Ze begint een beetje te lachen en staat dan op. 'Succes, Cinderella.' zegt ze terwijl ze de kamer uitloopt. Ik kijk naar Pure, die gebaart dat ik moet gaan zitten. Dus ik doe wat hij zegt en ga op de lege stoel zitten. 'Dus je doet het?' vraagt Pure. Ik knik. 'Van waar die plotselinge beslissing?' vraagt Rose die bij het raam zit. 'Persoonlijke redenen.' glimlach ik. Het is namelijk niet zo dat ik ze ga vertellen over Harry, want dan willen ze alles weten. En no way dat ik ze dat ga vertellen. Te beschamend.
En zo kom ik hier, in de balletzaal met enorme blaren op mijn voeten en spierpijn op plekken waarvan ik niet eens doorhad dat ik daar gebruik van maakte. Heel vreemd. 'Tijd voor een pauze.' roept Pure naar me en opgelucht zak ik op de grond en ga ik languit liggen. Dan hoor ik iemand lachend naar me toe lopen, geweldig. 'Ga iemand anders vervelen, schaap.' zucht ik, terwijl ik naar mijn tas sjok. 'Kon dat maar.' hij gaat tegen de muur zitten, ongeveer twee meter van me vandaan. 'Maar Pure heeft me hierheen gehaald, om te trainen.' 'Leuk geprobeerd, waarom ben je echt hier?' vraag ik. Ik draai de dop van mijn fles en begin snel te drinken. Iets te snel, want ik verslik me bijna, waardoor Harty moet lachen. 'Ik spreek de waarheid. Pure vertelde me dat ik, als Prince Charming, moet trainen met de toekomstige Cinderella's. Want ik moet natuurlijk wel met haar kunnen dansen.' hij wiebelt met zijn wenkbrauwen en ik rol mijn ogen. Pure komt binnen en vertelt dat we klaar moeten staan. Hij legt een lift uit en hoe Harry me moet vast houden. Dan legt hij uit hoe ik me moet houden. En dus oefenen we met de lift. En ookal zal ik het nooit en te nimmer toegeven, Harry heeft talent. We draaien en hij pakt me bij mijn middel vast. Hij tilt me onhoog en ik lijk te zweven. Voor een seconden in elk geval. Ik voel hoe zijn armen om mijn middel verdwijnen. Ik voel de harde grond tegen me aan beuken en ik gil. Maar ik herstel snel en kijk hem woedend aan. 'Dat deed je expres!' gil ik. Niet het beste argument om een ruzie te beginnen, maar hij gaat er ook niet op in. Hij glimlach droog en gaat weer klaar staan. 'Dacht het niet.' zeg ik. Nee, ik vertrouw hem niet. Ik hoor hoe Pure een zucht slaakt en naar me toe komt. 'Luister,' begint hij zachtjes. Ik kijk langs hem heen naar Harry, die niet blijkt te luisteren. Ik richt me weer op Pure. 'Als je echt de hoofdrol wil, leer hem dan te vertrouwen.'

Reageer (2)

  • RandomnessXx

    wie is mister gort??

    sorry voor mijn blondjes-onwetendheid...

    1 decennium geleden
  • AcceptYou

    Omg! Is hij overleden? Hoe weet je dat???

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen