Hoofdstuk 1
Hope you like it. Commetaar is altijd welkom!!
Ik schrok wakker van mijn wekker. Mijn eerste reactie was dan ook om in de richting van dat stomme piepende ding te slaan. Na 2pogingen sloeg ik dan toch raak en was het weer stil in mijn kamer. Ik bleef nog even liggen tot ik beseft wat voor dag het vandaag was. Ik zou voor het eerst naar mijn nieuwe school moeten. Snel trok ik mijn kleren aan, deed mijn make-up en pakte mijn tas en liep naar beneden om te gaan ontbijten. Ik at snel mijn broodje met hagelslag om vervolgens richting school te gaan. Ik kon natuurlijk niet te laat komen op mijn eerste schooldag op mijn nieuwe school. Ik stapte naar buiten en keek even naar boven. Het zonnetje scheen vrolijk aan de hemel en er waren wat grijse wolkjes te zien. Ik besloot snel naar school te lopen. Ik was blij dat het niet regende dat bespaarde een hoop moeite en vragen. Ik liep langzaam naar school en liep daar het schoolplein over om me te gaan melden als de nieuwe. Ik keek snel even de school rond voor zover je dat kon zien als je net de hoofdingang door was gelopen en liep vervolgens naar de receptie. Roos Smidt zei ik. Ik ben nieuw hier en er is mij verteld dat ik me hier moest melden op mijn eerste dag. Oh antwoord de vrouw, dat kan inderdaad wel kloppen. Er is mij verteld dat er een nieuw meisje hier op school zou komen. Even kijken hoor je zit in klas V4B. Ze rommelde nog even wat en gaf me toen een kluissleutel en mijn rooster. Ik pakte ze dankbaar aan. En keek snel even wat ik vandaag allemaal had. De vrouw vertelde me vervolgens waar ik mijn boeken kon ophalen. En dat ik daarna nog even naar de directeur moest om me daar te melden. Gelukkig was het op deze school niet verplicht je boeken te kaften.
Ik liep naar de schoolbibliotheek toe om mijn boeken te gaan halen. Om vervolgens mijn kluis te gaan zoeken en daar een flink aantal van mijn boeken in te dumpen. Na zo’n 10minuten zoeken had ik dan toch eindelijk mijn kluis gevonden. Ik vond ze nog best groot voor een school. Snel smeet ik alle boeken erin die ik niet nodig had. Ik wilde net opzoek gaan naar het lokaal waar ik mijn eerste les zou hebben toen ik besefte dat ik me nog bij de directeur moest melden. Ik liep naar zijn kamertje tenminste dat probeerde ik te doen doormiddel van de routebeschrijving die de vrouw van de receptie had verteld. Het duurde dan wel wat langer maar ik vond het uiteindelijk wel.
Reageer (1)
leuk begin!
1 decennium geleden