10 days
Snel doe je je arm naar beneden. 'Ah, je ben al wakker' zegt de dokter. Je knikt. Hij geeft je een hand en glimlacht.'Ik ben dokter vincent'. 'Isabelle'. 'Kun je je nog iets herrineren van wat er met je gebeurt is of waarom je hier ligt?' vraagt dokter Vincent. 'Ehmm, niet echt..'. 'Oke, dan zal ik het je even vertellen'. Je knikt. 'Je hebt een paar uur geleden een ongeluk met een auto gehad.'Je schrikt. Jij een ongeluk? Je had jezelf beloofd dat jou nooit iets zou overkomen. ‘Je hebt allebei je benen gebroken. Je moet 6 weken in het gips’ Nou daar heb je dus echt geen zin in! 'Je hebt ook een wond op je buik. We hebben het gehecht. Over ongeveer 2 weken mag de hechting eruit. Maar daar hebben we het nog wel over'. Je knikt'Oke'. 'En hoelang moet ik in het ziekenhuis blijven?' vraag je. 'Dat weten we nog niet precies, maar zoals de toestand nu is moet je 10 dagen blijven'. Je zucht. 10 dagen hier. In dit saaie ziekenhuis. Hoe kom je hier ooit doorheen. 'Heb je nog vragen?' vraagt dokter Vincent. 'Nee' 'Oke, en als er wat is trek je aan dat touwtje dan kom ik of een andere dokter zo snel mogelijk bij je'. 'is goed' antwoord je. 'Als je geen vragen meer hebt is er nu bezoek voor je. Er is een vriendin van je. Je moeder is ook al gebeld. Ze is onderweg.' 'Oke dankuwel.' Dan verlaat de dokter de kamer en niet veel later komt Yara binnen.
Er zijn nog geen reacties.