25.Gesprek met de koning
als er tekst dik gedrukt staat betekend dat dat ze met dieren aan het praten is en de schuinen tekst is het andwoord van het dier.
Ik klop op de deur vand e werkkamer van de koning.'Binnen.'Colin en ik lopen samen naar binnen en gaan in de stoelen tegen over de koning zitten.Koning Steffen kijkt op van zijn werk en kijkt ons om de beurd aan.'Vertel eens wat komen jullie hier doen?'zegt hij naar een tijdje.'We komen nieuws brengen dat er een vriendin van Luna uit haar dorp hier is gekomen met belangrijk nieuws.'zegt Colin.'o echt dus er is nog een overlevende.Vertel het nieuws maar zoon.'Colin verteld het hele verhaal en de koning luisterd zwijgend maar met een blik die veraad dat hij toch geschokt is.'Het meisje mag hier zo lang blijven als ze wil en we zullen haar goed verzorgen Luna.''Dank u heer, maar uhm hoe zit het met de gevangenen?'ik zie het gezicht van de koning betrekken.'Luna daar gaan we voor zorgen, ik ga het met mijn belangrijkste paldijnen bespreken en we bedenken een goed uitgedacht plan.Haal je niks is je hoof Luna je gaat ze niet alleen redden!'zegt de koning streng zelfs bijna boos.Ik ga niet toekijken en wachten tot Salren besluit Merlot en Egon toch te doden en zelf niks doen!Ik voel dat ik boos begin te worden en voor ik uitbarst ren ik snel de kamer uit.Ik ren en ren tot ik bij de stallen kom.Daar staat Kyara rustig wat hooi te eten.Kyara kom mee we gaan naar het bos!Rustig Luna wat is er aan de hand? is er iets met Eveline ik zag haar aankomen.Salren heeft Merlot en Egon gevangen gehouden en de koning wil het eerst even rustig overleggen voor dat hij iets doet en ik mag niks doen!Kalm Luna dat is misschien wel het beste je moet niet over haasten anders vallen er misschien onschuldige doden.Ik zeg niks meer en spring op de rug van Kyara en stuur haar naar het bos.ik wil even nergens aan denken Kyara laten we gewoon door de bossen gaan galopperen.En weg zijn we we stuiven tussen de bomen door en lang de rivier.De wind in mijn gezicht helderd mijn gedachten op.De geur van het bos kalmeerd me en het geluid van de dieren geeft mij kracht.Hier ben ik echt thuis, niet in een groot kasteel waar de meeste meisjes van dromen maar in de wilde, ongerepte natuur.Het liefst zou ik hier voor altijd willen blijven maar dat kan niet.Ik hou teveel van Colin en zou niet zonder hem kunnen leven en ik heb nu zo veel wat nog moet gebeuren.Maar op dit moment doe ik niks dan van de natuur genieten en samen werken met mijn lieve Kyara.
Na een paar uur als het al donker begint te worden rijd ik terug naar het kasteel.Met nieuwe kracht en zonder woede loop ik het kasteel in.Colin komt snel op mij afgelopen.'Luna waar was je ik was zo bezorgt om je!Ik was al bijna bang dat je naar salren was gegaan.'terwl hij dit zegt sluit hij mij in zijn armen.'Ik heb niks gedaan maar ik moest even weg voordat ik iets heel doms zou doen.Ik ben met Kyara het bos in geweest om rust in mijn hoofd te krijgen.''Gelukig maar, Ik heb het verhaal al even aan Ame verteld zei is nu bij Eveline.''O oke was ze niet erg geschrokken en hoe is het met Eve?''Ze schrok wel maar dat sloeg al snel over in zorg en daarom is ze ook meteen naar Eve gegaan.Eveline maakt het goed ze slaapt veel maar wordt sterker per uur.''Ik ga nog even naar haar toe ik denk dat ik nog wel wat wonden kan helen.''Oke kom je straks naar mijn kamer dan kunnen we even alleen zijn?'ik knik en loop dan richting de kamer van Eve.Ik klop en loop dan direct de kamer binnen.Eve ligt op bed maar ze slaapt niet.'He Eve hoe gaat het?''Het gaat al wat beter Luna maar heb nog wel last van mijn arm ik denk dat die gebroken is en ik kan hem zel niet helen.''Laat mij dat maar doen.'Ik loop naar haar toe en haal mijn keting in de vorm van een halve maar die gemaakt is van een echte maan steen van mijn hals en leg het op Eve's arm.'Hesena Luna vere'mompel ik.De steen begint te gloeien en de breuk geneest meteen.'Beter?'vraag ik.'Veel beter dankje Luna.Ik knik maak nog wat eten en drinken voor ahar en ga dan naar Colin waar ik de rest van de avond even allen met hem ben.
Er zijn nog geen reacties.