Foto bij |12|

12
Als ik klaar ben met het konijn te villen pakt Shadow het konijn af. Hij maakt het verder schoon en hangt het boven het vuur. Het steentje dat ik in mijn zak heb zitten voelt zwaar. Shadow houd een stukje konijn voor me vast. ‘je hebt je voeding goed nodig, morgen bereiken we onze bestemming’ eventjes hoor ik bezorgdheid in zijn stem voordat hij weer emotieloos word. Ik neem het stukje aan en begin er aan te knabbelen. Het was niet eens zo slecht, misschien kon er wel iets bij de volgende keer. Mijn gedachten over het stukje eten blijven eventjes aan. Als we klaar zijn met het kleine beetje eten staat Shadow op. ‘we gaan’ ik knik en hij dooft het vuur. Hij blijft voor lopen terwijl ik achter hem loop. We zeggen niets tegen elkaar. Het is bijna een dag later als ik iets zie. Het is een gigantisch gebouw in de rotsen. Shadow lacht even terwijl ik met open mond sta te kijken. Ik heb nog nooit zo iets groots gezien. Eventjes ben ik betoverd door het beeld dat voor mijn ogen is gevormd. ‘welkom, mijn jonge gasten’ ik kijk naar de poort waar Shadow al voor staat. Hij is open, er staat een lange oude man voor. Hij glimlacht vriendelijk naar ons. Ik ren naar Shadow die zijn hand heeft uitgestoken. ‘wees maar niet bang’ fluistert hij. Ik knik en we lopen samen achter de man aan. Mijn ogen worden groot als ik de betoverende binnenplaats zie. Overal bloeien bloemen en lopen riviertjes. We blijven lopen en dan zie ik een waterval. Ik laat Shadow ’s hand los. Hij loopt verder maar ik blijf staan. Mijn hart blijft bijna stil staan als ik naar de waterval kijk. Of liever gezegd naar de jongen die er onder staat. Hij heeft donker haar en een heerlijk lichaam. Ik betrap me er op dat ik naar hem aan het staren ben en kijk weg. Hij doet zijn ogen open en stapt onder het water vandaan. ‘ik ben Seth’ er wordt een hand op de zijkant van mijn gezicht gelegd. Ik kijk verbaast op en stop even met ademen. Een stel helder blauwe ogen kijken in die van mij. De jongen die onder de waterval had gestaan pakt een plukje haar en strijkt het langs zijn lippen. ‘je bent hier nieuw, ik denk dat wij goede vrienden gaan worden’ ik stap naar achter maar de jongen is sneller. Hij verplaatst zijn vrije hand naar mijn middel en houd me vast. Ik ruik een lichte bloemige geur. De jongen is nog maar enkele centimeters van me verwijderd. Ik voel zijn natte haar tegen mijn gezicht aan komen. ‘blijf met je poten van haar af’ ik wordt los getrokken en kijk geschrokken naar Shadow. Hij kijkt woedend naar de jongen terwijl hij me achter zich duwt. ‘oké, dus rustig.’ Hij went zich tot mij. ‘mag ik je naam nog weten?’ voor ik iets kan uitbeelden reageert Shadow. ‘nee, maar je mag die van mij weten, want als je haar iets doet moet je, je aan mij verantwoorden. Mijn naam is Shadow’ Shadow kijkt nog een keer woedend naar de jongen terwijl hij me weg sleurt. Ik voel zijn branden de blik in mijn rug terwijl Shadow boos dingen mompelt.

Reageer (2)

  • FallinTime

    lol shadow is jealouse

    1 decennium geleden
  • Paddo

    0.0 AWESOME!!! :D:D:D:D:D:D Ik weet hoe ik verder moet :D:D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen