24.Eveline's verhaal.
De bijnaam van Eveline is Eve of Line maar meestal Eve.
ik spreek een spreuk uit en er verschijnt een glas met drinken en wat te eten ok de tafel voor Eveline.Ze begint te eten alsof ze dat al weken niet meer gedaan heeft.Ik kijk rustig toe.zonder dat ik het gemerkt had staat plotseling Serenia naast me en ze begint te schreeuwen over het feit dat door mij haar jurk verpest is. Ik draai me kalm op en kijk haar doordringent aan.Na een aantal minuten stopt ze met schreeuwen en loopt ze zwijgend weg.Ik zie dat Eve haar eten en drinken op heeft en ze kijkt me dankbaar aan.
'Wat is er gebeurd Eve?' 'Ik zal je proberen het hele verhaal te vertellen okal zou het moeilijk voor me zijn.Zou je me wel willen laten uitpraten voor je reageerd.De dag dat ons dorp werd aangevallen was ik bij mijn liefte Egon want we hadden beslaton in het geheim te trouwen.Dit hebben wij dus ook gedaan en ach ja je weet wel wat er gebeurd na het huwelijk.We lagen samen in het bos toen we opeens geschreeuw hoorde.Egon sprong op en rende met getrokken zwaard richting het lawaai.Zelf rende ik achter hem aan maar moest ik ene paar keer stoppen omdat ik werdt aan gevallen,Ik kon de aanvallers makelijk aan met een paar spreuekn maar het koste me wel tijd.Toen ik later bij het dorpsplein aan kwam zag ik net hoe Egon gevangen werdt genomen samen met Merlot en de rest was al bijna allemaal dood.Ik verschool me en toen ze weg gingen met mijn liefste ben ik ze gevolgd.De tocht was zwaar en op een geven moment kwam ik tot ontdekking van mijn zwangerschap.Ik kon echt niet meer verder en besloot toen hiet heen te komen om hulp te vragen aan de koning.En nu ben ik hier lieve Luna maar hoe kom jij hier en leeft Amethyst ook nog?'Ik had aandachtig en vol schok naar haar woorden geluisterd.'Eve Merlot en Egon leven nog?''Ja ik hoorde de vijand zeggen dat ze ze als gevangen zouden houde.''Ik moet dit even verwerken allemaal maar ik ga je helpen Eve en ik ga ze bevrijden al is het het laatste wat ik doe.''Ik geloof je Luna en ik ken je en weet dat het je gaat lukken maar niet alleen.Maar vertel jou verhaal.'Ik vertelde haar alles over de aanval over onze reis en over mijn relatie met Collin maar eigenlijk zat k met mijn gedachten al bij het bedenken van een redings en wraak plan.
Colin komt aan gelopen van een stukje verderop maar duidelijk binnen gehoors afstand. Ik had niet in de gaten dat hij al die tijd al in de zaal was.Hij legt een hand op mijn schouder.'Luna is dit je beste vriendin Eveline waar je over verteld had?''Ja dat klopt Eveline dit is prins Colin, Colin dit is Eveline.' stel ik ze aan elkaar voor.'Vergeef me maar ik heb jullie gesprek gehoord en ik ga ook alles doen om jou te helpen en de gevangen te bevrijden.Verder ben je welkom om in ons gaste verblijf te verblijven zolang als je wil.'Dankuwel uwe hoogheid dat is geweldig.''Noem me maar gewoon Colin jij bent de beste vriendin van mijn gelievde en dus zie ik jou ook als een vriendin van mij,Ik doe alles om Luna gelukkig te maken en van jou wort ze gelukkig.' Ik glimlach naar mijn liefste Colin.'Luna wil je even met mij meekoemn naar mijn vader.''maar natuurlijk maar eveline dan?''Rosalei mijn zus zal je ej kamer laten zien.'zegt hij tegen Eveline en Rosalie.Rosalie knikt en loopt met Eveline de kamer uit.Wij gaan op weg naar de koning om waarschijnlijk dit nieuws te vertellen.
Reageer (1)
oew
1 decennium geledensnel verder