Untill I found you ||121|| Tom
Tom
De voordeur gaat open. Gelijk spring ik op. Tot mijn opluchting staat Amynthas daar. Ik was ongerust. Ze was alleen maar lopen, maar toch was ik ongerust. Ze was zo boos toen ze wegging en woede maakt blind.
Ik loop naar haar toe en sla mijn armen om haar heen. Ik druk haar even stevig tegen me aan, om zeker te weten dat zij het is.
'Tom, kunnen we verder praten?' fluistert ze zacht. Ik laat haar los en knik. Amynthas loopt naar de woonkamer, terwijl ik in de keuken een glas water voor haar pak.
Ik ga naast haar op de bank zitten en pak haar hand vast. Ze draait zo, zodat ze me aan kan kijken. Even kijkt ze naar onze handen, zucht en begint te praten.
'Ik heb nagedacht en gepraat met iemand.' Ze bijt op haar onderlip en kijkt naar onze handen die inmiddels verstrengeld zijn. 'Ik denk dat er veel meer voordelen aan een kind zitten dan nadelen en ik denk dat je een perfecte vader zou zijn.' Nu kijkt ze me wel aan. Haar ogen staan smekend en licht verdrietig. Haar ogen zijn een open boek voor mij. Ze wilt dit echt graag.
'Ik kan me eigenlijk geen nadeel bedenken,' fluistert ze zacht. 'Ja, het is veel werk, maar je krijgt er zoveel voor terug! Denk aan het gevoel als ze voor het eerst papa zeggen, of voor het eerst gaan lopen. Hun lachende gezichtjes als je naar ze toeloopt om ze vast te pakken of hoe ze je later toelachen als je naar ze komt kijken bij het een of het ander. Het is zo dankbaar.' Nu is het mijn beurt om naar onze handen te kijken. Ik weet niet wat ik moet zeggen, om eerlijk te zijn.
'We kunnen ..' een zucht verlaat mijn mond. Aan de ene kant wil ik het niet, maar aan de andere kant weer wel. Georg straalt ook helemaal nu hij een kind krijgt. Misschien moet ik er wel niet zoveel over nadenken. Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen, toch? 'We kunnen het altijd proberen. Als het dan lukt heb ik negen maanden de tijd om eraan te wennen.' Amynthas kijkt me met stralende ogen aan en springt in mijn armen. Ze drukt een kus op mijn neus en kijkt me glimlachend aan. 'Je hebt geen idee hoe blij je me maakt,' straalt ze. Ik sla mijn armen om haar heen. Alles om haar gelukkig te maken en haar zo te zien stralen als ze nu doet.
Er zijn nog geen reacties.