Ik voel me goed, er moet dus iemand blij gemaakt worden.

Paul draait meteen zijn rug om en loopt verder. Blijkbaar boeit het hem niet. Ik heb altijd verwacht dat homo-artiesten minder populair zouden zijn, maar blijkbaar is dat niet van toepassing bij One Direction. Ik lach, en kijk naar de rest. Liam kijkt blij. Ik heb hem nog nooit zo blij zien kijken. Zijn ogen schijnen. Ik heb nog nooit bruine ogen schijnend gezien, het is geweldig. Hij heeft niet door dat ik hem observeer. Er komt een kleine glinstering in zijn ogen. Trieste blijheid. Ik besluit naar hem toe te lopen.
'Liam, do you wanna talk?' Terwijl ik dit zeg bedenk ik me hoe vernederlandst dit klinkt.
Hij knikt. Raar, zelf had ik geweigerd. We lopen naar de tv-kijk kamer. Niet te geloven dat ze die hebben, maar mij hoor je niet klagen.
'So...' zeg ik. 'I can see you aren't happy.'
'I....' begint Liam. Hij kapt zijn zin af en legt zijn hoofd in zijn handen. Ik heb echt met hem te doen.
Ik leg een hand op zijn schouder, en ik steek mijn wenkbrauwen vragen omhoog. Ik kom nooit met een 'je kan me alles vertellen.' In Nederland was ik altijd het luisterend oor, voor iedereen. Dus nu ook niet. Ik hoop dat het wel duidelijk is voor Liam.
'I want to be happy, I want to have somebody.' fluisterd Liam.
Ik ben verrast. 'Liam.' begin ik.
'There are so many girls out there who love you. So many girls.'
'You don't understand.' zegt hij gefrustreerd. Zijn blik is echt hartbrekend. Ik geef hem een vriendschappelijke knuffel. Ik snap het. Hij is homo, of bi. Ik wil het alleen niet uit zijn mond horen komen. Niet op de manier hoe ik zelf het woord 'homo' verachtend in de mond heb genomen. Dat wil ik niet.
'Liam.' zeg ik. Terwijl ik zijn hoofd omhoog draai, zodat ik hem recht in de ogen aan kijk.
'Be who you are. If you are gay or bi, there's nothing bad about it. In the UK, and in the Netherlands, being gay is accepted.' Ik spreek uit ervaring. 'Nobody will be disappointed in you, nobody. Why would they? You are thè Liam Payne. You are part of the most successful boyband in the world. Boys and girls are standing in a line to be with you.'
Liam knikt, en hij lacht. Hij gelooft. Yes. 'I am bi.' zegt hij. .
'When I see Niall and you, I am so happy. But I want someone to share. You know? Someone special.'
Ik slik, die laatste woorden heeft Niall bijna precies aan mij verteld. Ik ken niemand thuis die bi of homo is, maar ik ken genoeg meisjes die hem zouden willen. Jammergenoeg zijn maar 1 of 2 daarvan echt speciaal. Ik pak mijn telefoon, en ga naar de twitter van Meike. Meike is geweldig, heeft ongelofelijk humor en een fantastische muzieksmaak. Ja, ze is echt speciaal, ze is een ex van mij. Ik wil niet denken aan de tijd dat het uit ging. Meike is half Engels - half Nederlands. Ze is net zoals mij een jaar in the UK, alleen woont ze bij een gastgezin in Glasgow. Ze reageert blij. Het word lastig, maar ik kan het altijd proberen.
Ik geef een gebaar aan Liam dat hij even moet wachten. Ik bel Meike.
'CHRISSSS.' wordt er uit de telefoon gegild.'
'IK MOET JOU ZO HARD SPREKEN HE.' roept ze.
'IK ZAG DEZE FOTO VAN JOU OP TWITTER MET NIALL FACKING HORAN.'
Ik schrik. 'Welke foto bedoel je?' zeg ik op een normale toon.
'Zoenend, in een restaurant.'
'Oh no.' zeg ik zacht.
'Meike, wil je asjeblieft je mond houden tegen iedereen hier over? De pers mag dit niet weten. Niall horan is mijn vriendje.'
'Okee.' zegt ze.
In de war druk hang ik op. 'LADS.' schreeuw ik bijna. Ik zoek verdwaast op twitter naar de foto, maar je kan er niet om heen. Hij staat bij discover, bovenaan. Ik laat de foto aan Liam zien. Niemand weet dat ik het ben.
Dit is fout.

Reageer (4)

  • kryptonarry

    Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!

    1 decennium geleden
  • oordopje

    snel verder
    zo goed (H)(H)

    1 decennium geleden
  • Kilgharrah

    Maar Liam mag nu niet verliefd zijn op Chris -_-
    Snel verder n.n

    1 decennium geleden
  • jumbielove

    verder gaan

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen