Foto bij hoofdstuk 13

jeej ik kan eindelijk terug schrijven (H)
in het volgende hoofdstuk zullen de spelen beginnen dus dat word een extra lang hoofdstuk :)

Toen ik op de klok keek en zag dat ik nog drie uur te gaan had werd ik echt wanhopig. Een uur geleden was ik met Kitty mijn kamer ingegaan zodat ze me alles kon leren over presentatie op de televisie. Vanavond zou het grote interview zijn en nu probeerde Kitty me te leren hoe ik op hoge hakken moest lopen. En om eerlijk te zijn ging me dat niet goed af. Ik had me vanmorgen langs de ene kant verschrikkelijk slecht gevoeld omdat ik eerst vier uur met Kitty en dan nog eens vier uur met Jack zou moeten doorbrengen. Maar langs de andere kant was ik ook opgewonden want vanavond zou ik met Jez doorbrengen , die ongetwijfeld weer een prachtige jurk zou uitkiezen voor het interview. En met die gedachte probeerde ik de dag door te komen. Nadat mijn voeten helemaal waren afgetakeld door Kitty ging naar Jack toe die me tips zou geven over wat ik straks zou moeten zeggen. “oké”, zei hij serieus,” we iets zien te vinden dat jij bent. Je hebt sexy, schattige, grappige karakters, maar we moeten er een vinden die jou het meeste voordeel geeft.” Dit klonk echt heel boeiend, oké niet dus. “ik heb besloten dat we voor jouw het beste iemand intimiderend kunnen neerzetten op het interview” zei Jack, duidelijk heel trots over zijn theorie. Meende hij dat nu, intimiderend? Dit sloeg echt nergens op. Ik luisterde maar met een half oor tot Jack aankondigde dat het tijd was voor het avondeten. Ik at snel wat ik te pakken kon krijgen want Jez trok me zowat mee naar de kleedkamer. Hij duwde me in de kapstoel en begon toen op een snel tempo te praten terwijl hij vanalles uit de kasten haalde: “ik heb Jack bezig gehoord over dat “intimiderende karakter” en dat vond ik maar niks dus heb ik iets nieuws bedacht. Ik dacht als je nu eens schattig en grappig was, dat zou de mensen toch veel meer aanspreken, niet? “ ik zuchtte opgelucht, dit was nu precies waar ik op gehoopt had. Jez kwam juist terug de kamer ingelopen met mijn kleed en mijn schoenen. Na een halfuurtje was Jez klaar met mijn haar en make-up en had hij me genoeg tips gegeven die me populair zouden maken bij het publiek en bij mogelijke sponsers. Tegen negen uur gingen we naar de anderen die al onder het podium stonden te wachten, we zouden met een soort lift naar boven worden gebracht en daarna zou iedere tribuut drie minuten krijgen om het publiek voor zich te winnen. Ik voelde me echt fantastisch, mijn outfit was comfortabel maar paste perfect bij mij. Mijn kleedje leek van juwelen te zijn gemaakt en het rokje was van zwarte tulle. Gelukkig had Jez er rekening mee gehouden dat ik niet op hoge hakken kon lopen, dus droeg ik nu zwarte knielaarzen. Ik had nu losse krullen die meebewogen als ik stapte. Alle tributen gingen in de lift staan, maar ik bleef er twijfelend voor staan. Ik kon al niet tegen kleine ruimte en zeker niet als ik er met 23 anderen in moest staan. Cato kwam achter me aan en duwde me lift in, de deuren gingen dicht en ik voelde de paniek opkomen. Ik kneep mijn ogen dicht en pakte de dichtbijzijnde persoon vast als steun. Natuurlijk was het in dit geval Cato, maar dat kon me even niet schelen. Ik hield mijn armen stevig om hem heen geslagen tot ik hoorde dat de liftdeuren terug opengingen. Hij keek me verbaasd aan en ik mompelde iets over zenuwen wat hij gelukkig geloofde. Glimmer liep als eerste naar Caesar Flickerman en na haar volgde Marvel waardoor het al snel mijn beurt was. Het interview ging echt geweldig ik was grappig, schattig maar toch stoer. “is er nog iets dat je tegen het publiek wil zeggen, Lizzy?” vroeg Caeser me. Ik ging recht staan richtte me tot het publiek en stak twee vingers op terwijl ik zei: “district 2, bitches !” het publiek lachte luid en applaudiseerde toen de bel ging en Cato het podium opkwam. De interviews bleven maar doorgaan tot uiteindelijk Peeta opkwam, iedereen was geshokeerd toen hij bekende dat verliefd was op Katniss. Een eindje bij mij vandaan hoorde ik Glimmer,Marvel en Cato klagen dat hij het alleen maar voor de aandacht had gezegd. Nadat alle interviews gedaan waren gingen we weer naar onze vertrekken om te slapen morgen zou immers een grote dag zijn. Ik was blij in mijn bed te liggen en even alleen te kunnen zijn met mijn gedachten. Ik bleef nog lang piekeren maar uiteindelijk viel ik toch in slaap.

Reageer (3)

  • AnimeFan07

    *onderstaande, onderstaande

    1 decennium geleden
  • AnimeFan07

    Ben het helemaal eens met bovenstaande!!!

    1 decennium geleden
  • EffieTrinket

    WOOOW de arena (yeah)
    Kan niet wachten (H)
    SUPER SNEL VEDER JIJ! :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen