De tweede vakantiedag.
Emma lag wakker in haar bed, ze tuurde naar het plafond. Ze hoorde de regen op het dak tikken. Ze dacht na over haar zus Desi, die nu al 2 weken op vakantie was naar Italië met haar vriendinnen. Desi's zomervakantie was namelijk al 2 weken eerder begonnen dan die van haar. Zij had pas vakantie gehad vanaf vandaag. Haar eerste vakantiedag was al meteen verschrikkelijk geweest. Het had namelijk de hele dag door zitten regenen en ze had nu al geen idee wat ze deze twee maanden zou gaan doen. Toen ze daar weer aandacht werd ze ineens heel erg somber. Gelukkig viel ze snel in slaap en hoefde ze er niet langer meer aan te denken.
De volgende ochtend werd ze wakker door de regen en het ruizen van de wind. Ze had erg gehoopt dat het vandaag wel een mooie dag zou worden, maar dat zat er vandaag helaas niet in. Ze keek op haar wekker, het was 7 uur. Ze vond het nog veel te vroeg om op te staan en daarom deed ze haar koptelefoon op die aan haar radio (die naast haar bed stond) was gesnoerd. Ze luisterde naar smurfen muziek van haar broertje, omdat Timmy zoals gewoonlijk haar Rihanna cd weer had verwisseld voor één van zijn kinderachtige cd's. Ze vond de muziek verschrikkelijk, maar ze was te lui geweest om de cd te verwisselen. Het was rustige muziek en daarom viel ze zonder he in de gaten had al snel in slaap.
Emma! Emma! Wordt eens wakker!
Opeens schok ik wakker en zag ik dat mijn moeder aan mijn bed stond.Ik merkte dat ik mijn koptelefoon nog ophad, want ik hoorde licht geruis. Mijn moeder zei kwaad: 'Ben je nou alweer in slaap gevallen, terwijl je de radio nog aan had staan?!!' Ik maakte wat zuchtende en kreunende geluiden en ik zat wat te woelen in mijn warme bed. Ze zei dat het al half 10 was en dat ze eieren met spek voor haar en Timmy had gebakken. Haar moeder deed de deur los, zodat er frisse lucht in mijn slaapkamer zou komen. Ik rook de lucht van eieren met spek al. Snel sprong ik uit mijn bed en schoot ik in mijn sloffen. Ik rende van de trap, maar opeens verloor ze haar evenwicht en gleed ze uit. Ze probeerde zich nog aan de leuning vast te grijpen, maar ze was al te laat. Ze rolde gillend van de trap en toen ze beneden op de grond lag, kwam haar moeder die onderhand al beneden was geweest bij haar onder aan de trap. Ze hielp Emma overeind. 'Auww! Ik heb last van mijn rug en mijn hoofd!', riep Emma. Haar moeder keek op de plekken maar er was niks te zien. Gelukkig had moeder Angela een eigen auto en daarmee ging ze met Emma naar de huisarts om toch even te controleren of ze geen hersenletsel had en of er niks met haar rug was. Toen ze bij de huisarts was aangekomen, zei hij dat het allemaal reuze meeviel, alleen dat ze hooguit één week spierpijn en hoofdpijn zou hebben. Toen ze weer terug naar huis reden baalde Emma zich als een stekker.. had ze nou maar rustig gedaan, dan was ze ook niet gevallen en had ze lekker warm haar ei met spek kunnen eten. Nu was het namelijk allang koud geworden.
Timmy was net klaar was met zijn ontbijt en zette zijn bord en zijn mok op tafel. Hij vroeg hoe het met haar ging, maar Emma had geen zin om met hem te praten en negeerde hem. Ze pakte haar bord met haar snee brood, ei met spek en liep ermee naar de magnetron om het op te warmen in de bijkeuken. Ze zette het op de tafel die daar stond en zette de televisie aan. PIEEEEEPPP!!! Ze haalde het bord uit de magnetron en keek naar 'Zack & Cody: Sweet life on deck'. Dat was haar lievelingsprogramma. Gelukkig kende ze deze aflevering nog niet en ging rustig haar ei opeten. Toen de serie was afgelopen, zette ze de tv uit en keek ze via het raam naar buiten. Ze zag dat het eindelijk was opgehouden met regenen. Ze was daar erg blij mee, maar had nu nog steeds geen idee wat ze kon gaan doen.
Ze liep naar de woonkamer om daar in de tv-gids te gaan kijken of er vandaag nog een leuke film op zou komen, maar helaas waren het allemaal films die ze al ooit had gezien. Haar moeder zat ook in de woonkamer alleen dan op de andere tweezitsbank. 'Zou ik misschien Jane mogen opbellen om te vragen of ze kan afspreken?', vroeg Emma aan haar moeder.
Haar moeder reageerde eerst niet, omdat ze aan het lezen was maar na een paar tellen keek ze op en zei ze dat het goed was. Emma liep naar de telefoon en tikte het mobile nummer van Jane in. De telefoon ging een paar keer over en toen pakte Jane met een slaperige stem op: 'Hooi met Jane'. 'Heey met Emma, hoe gaat het met je?', zei Emma met een opgewekte stem. 'Heey Emma, Goed ik ben alleen net pas wakker en hoe gaat het met jou?' vroeg Jane. 'Jaa dat is te horen, haha. Met mij gaat het ook goed hoor! Ik vroeg me af of je misschien vandaag kon afspreken?'Jane dacht even na, 'ja ik kan wel, ik ben vandaag alleen thuis zou je misschien naar mij toe willen komen?'vroeg Jane rustig. 'Jaa dat is goed, zal ik dan na het middageten komen?' vroeg Emma. 'Je mag ook wel hier komen eten, dat zou ik leuk vinden, want ik vind het maar niks om alleen thuis te zijn!'zei Jane droevig. 'Oh dan kom ik er nu aan, tot zoo doegg!' 'Doei Emma!'
Emma legde de hoorn weer op de haak en liep naar de woonkamer en vertelde haar moeder dat ze naar Jane ging, en dat ze daar middag zou eten. 'Dat is goed Emma, maar wil je vandaag nog wel naar de supermarkt gaan want ik moet nog eieren hebben voor vanavond.' zei Angela. 'Dat is goed, hoelaat heb je de eieren nodig?' vroeg Emma. 'Om half 5, want om 5 uur gaan we al eten.' zei Angela, terwijl ze naar de klok keek. Emma zei dat ze de eieren voor half 5 zou afleveren en pakte wat geld uit haar moeder's portemonnee. Ze deed haar zomerjas en haar schoenen aan en ging lopen, want fietsen zou niet lukken, want ze had nog heel erg last van haar rug. De lucht was bedekt met wolken. Het was niet koud maar ook niet warm. Ze liep naar Jane toe. Het was 15 minuten lopen. Ze zette haar fiets op slot en toen deed Jane de voordeur al open. 'Heey Emma, ik heb de tafel al gedekt want het is al kwart voor 12. Zal ik een ei voor je bakken?' vroeg Jane. 'Nee bedankt ik heb vanmorgen al een ei gehad' zei Emma, 'en oja, we moeten trouwens vanmiddag nog wel even langs de supermarkt, want ik moest eieren voor mijn moeder halen.' Jane zei dat ze het goed vond ze vroeg haar of ze misschien tosti's wou. Emma vond dat een goed idee en samen gingen ze tosti's maken. Na het eten, ruimde ze de tafel af en gingen ze tv kijken. Maar helaas was er niks leuks op.
Reageer (2)
Mooi hoor Emmely
1 decennium geledenIk zou het leuk vinden als je dit leest om ook een reactie te geven, zodat ik weet wat jullie er van vinden en tips zijn ook altijd welkom!
1 decennium geleden