The gods also love a good joke.

Dinsdag 5 september 2006


~ Mila Adams

Met een zucht pak ik mijn agenda uit mijn tas. Het eerste wat me opvalt is dat ik morgenochtend moet werken. Dat wordt vroeg opstaan. Ik laat mijn blik snel glijden naar de opgaven die ik moet maken. Niet te geloven dat leraren zelfs op de eerste dag school al huiswerk opgeven. Ze laten ons niet eens rustig wennen aan dat we weer naar school moeten.

Woensdag 6 september 2006


Met een geeuw sla ik mijn wekker uit. 5 uur in de morgen. Veel te vroeg naar mijn zin, maar ik heb geen keus als ik niet ontslagen wil worden. Ik neem een korte douche om wakker te worden en trek een simpele kleren aan. Mijn borstel vliegt door mijn haar en een dun laagje mascara verschijnt op mijn wimpers. Zoals altijd heb ik weer eens te lang gedoucht.
Ik ren de trappen af en loop naar de keukens van het weeshuis om een boterham te smeren. ‘Shit,’ vloek ik en sprint weer naar boven. Schooltas vergeten. Ik grist mijn tas van mijn bureau en ren weer naar beneden. Ik trek mijn jas uit en ren naar de metro. Op dit tijdstip is er toch niemand buiten.
Als ik aankom bij de bakker, brandt er al licht. Snel ren ik naar binnen. ‘Net op tijd,’ bromt mijn baas. Ik hang mijn jas op en trek een short aan. Mijn haar bind ik in een staart waar ik een haarnetje overheen doe. Verschrikkelijk, maar het is verplicht. ‘Begin maar met het bruin brood.’ Ik knik en loop naar de kast voor ingrediënten.

Reacties en kudo`s? (:

Reageer (6)

  • jerasu

    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen