Black Thursday
De volgende ochtend, om 7 uur, word ik gebeld door Niall. 'Niall? Wat doe je zo vroeg op?' vraag ik slaperig. 'Eef, ik moet je iets vertellen.' 'Wat dan?' 'Ehm, het is echt heel verkeerd. Tijdens de repetities is er iets gebeurd tussen Cher en mij.' 'Jullie hebben gezoend hè?' vraag ik met een brok in mijn keel. Ik hoor Niall diep ademhalen aan de andere kant van de lijn. 'Ja. Het spijt me echt heel erg Eef.' 'Het zal wel. Als je het echt zo erg vond zou je haar niet gezoend hebben.' 'Maar...' 'Doei Niall. Het is uit. Ga maar lekker naar Cher toe.' Ik knal de hoorn op de haak en barst in huilen uit. Ik fiets naar school terwijl de tranen over mijn wangen lopen. Als Jenna me ziet vraagt ze bezorgd wat er is. Ik haal mijn schouders op. 'Niks.' 'Je wil gewoon niet zeggen wat er is.' zegt ze terwijl ze me een knuffel geeft. 'Het heeft met Niall te maken hè?' Ik knik en droog snel mijn tranen als we het lokaal binnenlopen. Na een lange schooldag fiets ik meteen naar huis. Ik loop meteen naar boven om mijn huiswerk te maken. Opeens komt Roos mijn kamer binnen lopen. 'Wat moet je,' snauw ik. 'Zie je niet dat ik bezig ben?' Roos kijkt me arrogant aan. 'Sorry hoor, ik wou alleen maar iets vragen, maar als jij alleen maar dom kan doen ga ik wel weer weg.' Ze knalt de deur keihard dicht en stampt naar beneden. Als ik moet komen eten ga ik expres ver weg van Roos zitten en ik kijk haar vuil aan. Ze kijkt net zo arrogant terug en mijn moeder vraagt: 'Is er iets gebeurd? Hebben jullie ruzie?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee hoor, we kunnen het heel goed met elkaar vinden en we zijn de bes-te vriendinnen.' zeg ik sarcastisch. Roos knikt. 'Eef is echt het liefste meisje dat ik ooit gekend heb.' zegt ze. Ik neem een hap en kijk haar weer vuil aan. Dan loop ik naar boven en de rest van de avond kom ik niet meer beneden.
Reageer (1)
Arme Eef
1 decennium geledenSnel verder(flower)