4.Ton tegen Hai
Ton en Will lopen het huis van Will's buurvrouw Verweij in. Het is een oude chique geklede dame. Ton geeft een stapel eurobankbiljetten aan Verweij. Vrouw Verweij glimlacht. 'Dank je , Will '. 'Graag gedaan. U hebt Ton vrijgepleit '. 'Mijn dank is groot 'zegt Ton. Verweij glimlacht. 'Ik doe het graag. Ik weet dat je niets met die brand te maken hebt gehad '. Ton knikt. 'Helaas denkt Hai daar anders over '. 'Die trekt wel weer bij 'zegt Will. 'Ja '. Ton gaat zitten. 'Will , je moet wel vrezen voor je baan '. Will knikt. 'Ik ben binnenkort net zo werkeloos als jou '. Vrouw Verweij schenkt 3 glazen jenever in. 'Alsjeblieft , een hartverwarmertje '. Ton knikt dankbaar. Hij neemt een geutige slok.
De volgende dag inspecteren Hai , Wim en Mario de Koel. Het ziet er slecht uit. Hai kijkt om zich heen. 'Ik zal zo gauw mogelijk de verbouwing regelen. Alles moet zo snel mogelijk weer normaal worden '. Wim knikt. 'Wat doe je met Boessen ? '. Hai glimlacht geheimzinnig. 'Vanavond vliegt ie de laan uit '. Mario steekt zijn duim op. 'Het kan niet beter '. Opeens loopt de nieuwe trainer Jan van Dijk naar binnen. Hij kijkt om zich heen. 'Jan '. Hai schudt Jan zijn hand. 'Dag Hai '. 'Welkom terug , rakker '. Jan knikt. 'Tis oke. De schade valt zo te zien mee , of niet ? '. 'Ja , valt mee. Ik ga binnenkort de reparatie betalen '. Jan knikt. 'Ik wil zo snel mogelijk beginnen met de trainingen. Waar kunnen we trainen ? '. Wim glimlacht. 'Ik heb contact gehad met Fortuna Sittard. Daar kunnen we trainen '. Jan steekt zijn duim op. 'Top '.
Ton loopt zijn huis in. Hij is woest. Ten eerste is hij ontslagen , en ten tweede is hij onschuldig verdacht van brandstichting. Ton is het kotsbeu. Hij wil Hai en VVV een lesje leren. Ton start zijn laptop. Hij typt iets bij google in. Waar is Ton mee bezig ?
Hai loopt het ziekenhuis in. Dokter van Londen wenkt dat Hai bij haar moet komen. Hai loopt naar van Londen. 'Is er iets ? '. 'Ellen heeft een longinfectie gekregen '. Hai schrikt. 'Wat ? '. 'Haar longen konden het overtollig rook niet aan. We hebben de situatie nu onder controle , maar het blijft zorgelijk '. 'Afschuwelijk '. Hai gaat zitten. 'Ze moet beter worden '. van Londen knikt. 'Gebeurt ook wel. Het heeft alleen even tijd nodig '. 'Oke , dank u '. van Londen loopt weg.Hai gaat zitten. Hij verliest zijn emoties , en schopt tegen een stoel. Opeens beseft Hai wat Ton allemaal heeft aangericht. Het is tijd voor een drastische maatregel.
Ton schrijft wat op een papiertje. Opeens gaat de bel. Ton zucht. Hij loopt naar beneden. Het is Buurvrouw Verweij. 'Dag Ton '. 'Dag Mevrouw Verweij '. 'Ik kom even controleren hoe het met je gaat '. Buurvrouw Verweij loopt naar binnen. Ze gaat naast Ton's bureau zitten. 'Het gaat goed '. 'Fijn. Daar ben ik blij om '. Opeens valt haar oog op het papiertje. Buurvrouw Verweij leest het. Ton grist het papiertje uit haar handen. Verweij kijkt ernstig. 'Wil jij Hai Berden vermoorden ? '. Ton bijt op zijn lip.
Er zijn nog geen reacties.