Part 13.
Oke, ik ben helemaal klaar voor de balletles. Jazeker, ik heb zelfs mijn spitzen al aan. Wel met moeite, maar ik heb ze aan. En nu sta ik, in een malliot gepropt, in de zaal pliés te oefenen. Niet alleen natuurlijk, met de hele klas. Behalve Harry. Niet dat hij me wat kan schelen. Ik bedoel, ik mag hem niet. Ieuw. De leraar klapt in zijn handen en gebaart dat we moeten zitten. 'Ik heb een mededeling. Het gaat over de voorstelling waar Prumm jullie al over heeft verteld.' nu gaat hij zelf op een hoge kruk zitten voor de spiegel. 'Ze heeft voorgesteld om Cinderella te spelen. Je weet wel, een meisje die schoonmaakster is en dan stiekem naar een feest gaat. Als je het niet kent ga je maar naar google en vul je je leven maar aan want als je dit niet kent heb je onder een rots geleefd. In elk geval, Prumm heeft jullie de laatste lessen in de gaten gehouden, en niet alleen jullie maar ook de andere klassen. En nu heeft ze dus bijna een rol verdeling. Het enige wat we nog zoeken is Cinderella en Prince Charming.' overal hoor ik de jongens en meisjes fluisteren en enthousiast praten. Ik snap ze niet, waarom zou je zo graag in een voorstelling willen? Oke, misschien omdat je ballet fantastisch vindt. Nou ik niet. Punt uit.
'Dus om die rollen te verdienen moet je extra hard je best doen. Want we willen natuurlijk geen slechte Cinderella of Prince Charming.' Hij staat op en schuift de kruk met een zwaai weg. 'Genoeg gekletst, terug naar het oefenen.' 'Maar meneer?' begint een meisje. 'Wat zijn de rolverdelingen tot nu toe?' 'Die worden nog niet verteld, Melissa.' begint hij. 'Dan heeft iedereen een gelijke kans op de hoofdrol. Want sommigen hebben het harder nodig dan de rest.' oke, waarom kijkt hij me zo aan. Probeert hij me iets te zeggen? Ik hoop het niet.
Iedereen oefent weer verder en Charissa rent naar me toe. 'En ga je het doen?' vraagt ze gelijk. 'Wat?' ik hou me van het domme, ik weet donders goed waar ze het over heeft. 'De voorstelling, duuh.' 'Oh, de rol van Cinderella?' ik probeer met mijn vingers mijn enkels beet te pakken. 'Nee, Prince Charming. Natuurlijk Cinderella!' snauwt ze me toe. Wat is haar probleem, ik maakte maar een grapje. Ik kom weer omhoog en kijk haar aan. 'Ik doe niet mee, Char.' Haar mond valt open van verbazing. 'Waarom niet? Het sou de perfecte kans zijn om je te bewijzen tegenover Prumm.' Daar heeft ze een punt. Maar dan nog, ik hou niet zo van publiek. Nouja, een kleine groep gaat nog, maar die zaal van school is enorm. 'Oke, fijn. Dan niet.' zucht Charissa en ze loopt naar haar tas. Ik hoor de bel gaan en wil naar mijn tas. 'Demi, kan ik je heel even spreken?' ik kijk om en zie Pure (balletleraar) zitten. Hij kijkt nors. Oh help, wat heb ik nu weer gedaan? Ik kan me in elk geval niets herinneren. Toch?
Reageer (4)
en 1Dforlife, dat zeg je dus iedere keer...
1 decennium geledenmaar dat maakt niet uit, want vaa(g/k)heid heerst!!
ooow ik snap het denk ik... hazza wort prins en demi cinderella en dan moeten ze zoenen maar da wil demi niet.
1 decennium geledendemi betekent in het frans trouwens 'half'
nutteloos feitje...
SNEL VERDERR
1 decennium geledenVeder. Jij hebt zulke kut eindes.
1 decennium geleden