Wenend zit ik op bed. Voor de zoveelste keer deze dag, voel ik mijn gsm in mijn handen trillen. Ik denk er niet eens aan om op te nemen! Een uurtje geleden deed ik dat wel "Heej Amélie! Eindelijk neem je je telefoon op! Ik probeer je al de hele dag te bereiken! Ik..." verder komt ze niet, want ik onderbreek haar. "Ik heb nu geen zin om te praten..." voor ze kan antwoorden heb ik al toegelegd. Mijn deken trek ik nog wat hoger, bijna raakt het mijn kin. Naast mij staan dozen zakdoeken. Als ik denk dat mijn tranen op zijn, komen alle gedachten met hun tranen terug.
Uitzonderlijk vrolijk loop ik het schoolplein op. Olivia staat er al. Ik ren naar haar toe. "Vandaag is het zover Olivia! Eindelijk! We zien Justin Bieber! Onze held, inspiratie, onze... Onze alles!" aan haar gezicht merk ik dat ze niet zo enthousiast is als ik. "Het spijt me Amélie, maar je kan toch niet mee vanmiddag. Ik denk dat ik met Fien naar Justin ga kijken." het kookt binnen in me. Die gevoelens maken snel plaats voor verdriet en angst. Verdriet, omdat ik besef dat mijn grote droom toch niet in vervulling komt en angst omdat ik het gevoel heb dat ik mijn enige kans om mijn idool te ontmoeten nu ontloop. Tranen prikken in mijn ogen, maar ik laat niets merken. "Ik heb betaalt voor dat ticket! Geef het nu aan mij! Waarom zou je ineens mijn ticket aan die trut geven? Ze is niet eens een Belieber! Ik dacht dat we beste vrienden waren, maar ik zat serieus mis! Geef NU dat ticket!" ik barst los. Alle woede van de afgelopen dagen komen nu ineens allemaal naar buiten. De ruzies met mijn ouders en natuurlijk Simon. "Hoe durf je Fien een trut te noemen? Ze is wél een Belieber! En waarom zou ik dat ticket niet geven? Zij betaalt mij dubbel zoveel als jij!" "Dus je doet het allemaal voor het geld?!" ik wil dat ticket! Ik heb hier maanden naar uit gekeken! "Ja, maar dat heb jij niet dus hoepel op!" nu ging ze te ver! Oke, ik heb het niet breed thuis en ik heb serieus moeten werken voor dat ticket, maar dat is het bewijs dat ik alles voor Justin over heb! "Jij vuile slet! Ga je nu zo beginnen? Mij uitschelden? Weet je wat? Ga een beetje bij Hannes gaan staan, want die wil je nooit meer zien als ik heb vertel over jouw avonturen met Gilles!" haar gezicht betrekt. Die was raak. "Hier!" ze haalt de kaart uit haar handtas. Mijn hand gaat al richting het belangrijkste papier ooit, maar dan gebeurd het. Olivia scheurt het ticket in duizenden stukken.

Reageer (1)

  • ThePooh

    hoe moet ik nou verder schrijvenh ??

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen