10. Sirius Black, murder?
Ik bedank Oomsjes16 omdat ze mijn eerste abbo is!!!
Verder bedank ik CSlytherin omdat ze mijn eerste reactie schreef.(Hij was leuk!)
En CharissaHp natuurlijk ook!!
DankU!
(HaHa, ik heb altijd al zo'n bedank getuiging willen schrijven!)
En omdat CSlytherin anders Omber en oldie op me af stuurt, ga ik verder. (Al lijkt me dat best Gaaf!! Dat steel ik hun toverstaf en blijk ik een tovernaar te zijn!! Sorry, liet me een gaan )
Nog even, Fred en George vertellen het allemaal heel raar, maar dan weten ze de waarheid nog niet. En Remus weet natuurlijk ook van niets.
P.S. Mogelijke Stelletjes? Reacties? Tips? Allemaal welkom!
Remus ging bij Sirius, James, Peter, Ron, Hermelien en Harry zitten bij hun les Gedaanteverwisseling.
'En' snauwde Hermelien. 'Ik hoop dat je er uit hebt kunnen halen wat je wilde.'
Remus schudde zijn hoofd en gaf de krant weer aan Hermelien.
'Nee, eigenlijk niet'
Het werd een dood normale les.
Ze moesten een veer in een raaf veranderen, wat alleen Hermelien een beetje lukte.
Maar Anderling was zeer tevreden over het resultaat.
Bij de lunch kwamen Fred en George naast ze zitten.
Remus, die al de hele tijd liep te piekeren, kreeg een idee.
Hermelien, Harry en Ron wilde hun niets vertellen, maar Fred en George...
Fred en George stonden op en liepen richting de deur van de Grote Zaal.
'Hé' riep Remus en hij rende achter ze aan. Hij moest een paar vraagjes stellen.
Hermelien keek James aan, die haalde zijn schouders op en at verder.
'Wacht!' Remus rende om Fred en George in te halen.
'Hé, mag ik jullie wat vragen??'
George grinnikte.'Ligt eraan'
'Als het over die wc's op de Derde verdieping gaat, hebben wij niet gedaan.'
'Kunnen jullie me wat vertellen over Sirius Zwarts?' De tweeling keek elkaar verbaasd aan.
'Dat weet je niet?' Fred keek hem verbaast aan. 'En een van je beste vrienden is Siderus Zwarts, zijn neef.'
Remus knikte.
Van die valse namen keek hij allang niet meer op. In het begin was het ingewikkeld, maar nu was hij eraan gewent.
'Tja, erg veel weten wij ook niet over hem´ zei George bedenkelijk.
'Ma, wil ons niets over hem vertellen' ging Fred verder.
'Maar goed, we vertellen wat we weten'
Fred wreef over zijn neus.
'Ok, Sirus Zwarts heeft, ik weet niet precies waarom, een dozijn dreuzels in een klap vermoord. Zomaar op straat. Met die vloek vermoordde hij niet alleen die dreuzels, maar ook een tovernaar. Pippelman, Pimpelig, of hoe heette hij ook al weer?'
George gaf antwoord. 'Pippeling, toch?'
Remus bleef staan.
'Ja', zei Fred. 'Pippeling, het enige wat ze terug vonden was een vinger.'
'En die Zwarts stond daar gewoon nog op straat te lachen toen ze hem kwamen halen!' ging George verder.
'Natuurlijk werd hij naar Azkaban gestuurd. Maar hij ontsnapte, de allereerste die dat geflikt heeft. Daarom staat hij nu zoveel in de krant.'
'Hij heeft Peter vermoord?' bracht Remus moeizaam uit.
'Wie is Peter? Hij heeft Pippeling vermoord. Ja, het was in de tijd van Jeweetwel en Zwarts was een grote aanhanger' zei Fred.
'Je weet wel? Wie bedoel je?' vroeg Remus.
Nu keken Fred en George hem aan alsof hij gek was.
'Jeweetwel, HijDieNietGenoemdMagWorden. Je kent hem niet?!'
Remus vond dit heel vervelend. Hij moest niet te veel argwaan wekken.
'Geintje!' zei hij. 'Bedankt'
En Remus rende weg.
Fred en George keken elkaar fronsend aan.
Reageer (4)
verder
1 decennium geledenOMG alles gelezen
1 decennium geledenLike it
Snel vederr
MMM...
1 decennium geledenMisschien wel, maar ik denk niet dat hij toen al de `Heer Van Het Duister'was, eigenlijk...
Dankje, oor de reactie's!! En Abo!!
Voldie bestond al toen Hun op school zaten dacht ik! (:
1 decennium geledenLeuk verhaal!
Snel verder!
Xoxo