Jij, pion van heer voldemort! [HP] #4
Laat een berichtje achter en geef tips AUB
Een Nieuw Begin. You Can Do It!
Ik blijf zitten niet wetend wat te doen ik durf geen oogcontact te maken, gelukkig word ik gered door Fred en George Wemel die me overeind trekken richting de tafel van griffoendor, gewillig loop ik mee maar vanuit mijn ooghoeken zie ik dat Draco afkeurend toe kijkt. Er ontstaat een chaos in de grote zaal vele leerlingen zijn geschokt andere kijken afkeurend net als Draco. De rust keert pas weer terug als professor Perkamentus opstaat en het woord neemt . ‘nou dit was me wel een heel speciaal begin’ zijn ogen twinkelen vrolijk. ‘en ik geloof dat wel dit maar zo moeten laten jufrouw Prins nietwaar’ het was geen vraag. ‘nu is het tijd voor eten’ en hij klapt in zijn handen. Alle tafels worden rijkelijk gevuld met spek aardappelen in alle vormen groentes uit alle streken. Ik zit tussen Fred en George er is dus geen ontkomen meer aan. Ik schep lasagne op en begin met eten Fred vertelt over de leeraren en ik doe alsof ik daar niet vanaf weet, dan begint er een gesprek over vilder en zijn kat. Ze vertellen over van alles wat ze hebben uitgehaald. Ik lach en kijk naar de oppertafel. Papa(toverdranken) praat met krinkel(verweer tegen de zwarte kunst) , professor Andeling(transfiguratie) met professor stronk (kruidenkunde) en professor Perkamentus lacht om een grapje van banning(bezweringen). Gerust gesteld luister ik naar George, die het nu over het verboden bos heeft. Als iedereen is uitgegeten verdwijnen de resten en verschijnen er toetjes ijs, cake, pompoentaart en wafels. Jij pakt een groot stuk chocolade cake. Na het eten, staat professor Perkamentus weer op, opnieuw valt er een stilte. ‘voor de nieuwe welkom, voor de rest welkom terug’ zegt hij ‘ik wil graag er opwijzen dat het verboden bos verboden terrein is voor iedereen, dat zelfde geld voor de derde verdieping ieder die geen uiters pijnlijke dood wilt sterven blijft er weg’ er klonk geroezemoes maar dat stierf al snel weg. ‘meneer vilder heeft een lijst opgehangen met alle verboden voorwerpen’ vervolgde hij. ‘dan is het nu tijd om naar bed te gaan’ sloot hij af. Overal klonk geschraap van stoelen en de klassen hoofden (onder andere Persy Wemel, Rons oudere broer)`leiden de eerste jaars. Ook Fred en George stonde op. En Hermelien zei ‘kom je Cassidy?’, “hhmmm, ga maar alvast zonder mij’ antwoorden ik. ‘oké dan’ maar ze was duidelijk bezorgt. Ik was van plan om met Draco te gaan praten maar toe ik eindelijk een kans had naar de tafel van zwadderich te gaan zag ik dat hij allang weg was. Nog even bleef ik rond hangen tot ik professor Perkamentus zag opstaan. Hij liep naar me toe met een geamuseerde blik in zijn ligt blauwe ogen. ‘ik neem aan dat je op mij wachten jufrouw Prins’ zei hij. ‘ja, en nu’ begon ik ‘wat moet ik nu doen moet ik naar zwadderich of naar griffoendor’. ‘jufrouw prins ik dacht dat het wel duidelijk was toen de sorteer hoed u in beide afdelingen indeelde’ dat was professor Andeling die achter professor Perkamentus was komen staan. ‘ach ja er zit niet veel op hè’ vervolgde je vader die naast Andeling was gaan staan. ‘uh dan ga ik maar’ zei je ‘waar heen’ was de vraag die erna kwam. ‘nou het lijkt me een goed idee om naar de toren van griffoendor te gaan aangezien je broer je momenteel niet kan luchten of zien’ zei professor Andeling. ‘Ja dat lijkt me ook wel wat’ stemde Perkamentus in. Papa was hier duidelijk niet gelukkig mee maar zei ‘nou goed dan, maar wat dan met de punten telling’. ‘Ik denk dat de anderen leeraren prima kunnen kiezen van welke afdeling je punten aftreken of toekennen, Severus’. professor Andeling was daar me eens en zo liep jij vijf minuten later te trappen op richting de toren van griffoendor.
Reageer (7)
he echt goed!
1 decennium geledenoké ik vind hem onwijs gaaf dus...
1 decennium geledenGO girl(Y)!!!
gaaf!!!
1 decennium geledenverder plzzzzzzzzzz
1 decennium geledenGa nou door please ga door ik vind ze leuk!!!
1 decennium geledenxoxoSilver