Foto bij 2.Het drama in Venlo

Ellen ligt bedorven onder een deel van het plafond dat in brand staat. Lukt het Hai om Ellen te redden , en hoe reageert Ton als hij hoort dat De Koel in brand staat ?

'Ellen 'schreeuwt Hai. Hij schopt het brandende deel van het plafond weg. Ellen is bewusteloos. Hai pakt haar bij haar arm , en trekt haar mee. Hai rent zo snel als hij kan. Bij het magazijn is een deur. Hij trekt Ellen uit De Koel. Hai hurkt zich bij Ellen neer. Ellen haar arm is verkoold. 'Shit 'zegt Hai. Hai pakt zijn mobiel. Hij belt 112. 'Met Hai Berden. Ik heb brandweer en een ambulance nodig. De Koel staat in de fik , en mijn dochter is gewond '.

S'Avonds kijkt Ton Lokhoff tv. Hij is zwaar in mineur. Hij kan op zoek naar een andere baan. Opeens komt er een extra tvuitzending op TV Limburg. Ton fronst zijn wenkbrauwen. Het is 01.00. Een charmante presentatrice kijkt in de camera. 'Stadion De Koel in brand. Hoofd communicatie en marketing Ellen Berden raakt gewond '. Ton schrikt. 'Ellen 'zegt Ton zacht. Ton luistert half. Hij hoort dat Ellen brandwonden heeft , en dat Hai met de schrik is vrijgekomen. Ook hoort hij dat het stadion niet helemaal is opgebrand , maar wel zwaar beschadigd is. Ton is er stil van. Opeens gaat de bel. Ton loopt naar de deur. Het is agent Vromans met zijn collega , agente Overbeek. 'Goedenavond 'zegt Ton groetend. 'U bent Meneer Ton Lokhoff ? 'vraagt agente Overbeek. 'Ja , hoezo ? '. 'U bent gearresteerd wegens brandstichting bij stadion De Koel. U moet meekomen '. Ton wordt lijkbleek. Hij heeft hier niks mee te maken.

Hai zit in het ziekenhuis. Hij wacht op nieuws over Ellen. Wim Dusseldorp , Will Boessen , en Mario Captein arriveren in het ziekenhuis. Wim slaat een bemoedigend klopje op Hai's schouder. 'Is er al nieuws ? 'vraagt hij. Hai schudt zijn hoofd. 'Ze word behandeld '. 'Oke '. 'De politie is nu bij Ton om hem te arresteren '. Will springt op. 'Heeft Ton dit aangericht ? '. 'Natuurlijk. Hij zat vol frustratie , omdat wij hem ontslagen hebben '. 'Dan hoeft ie toch niet meteen De Koel in de fik te steken ? '. 'Alles wijst er naar , Boessen 'zegt Hai zacht. Opeens loopt dokter van Londen naar Hai. 'En ? '. 'Mevrouw Berden is buiten levensgevaar. Ze is verzorgd aan haar brandwonden , en ze mag al vrij gauw weer naar huis '. Hai haalt opgelucht adem.

Ton zit op het politiebureau. Hij zucht. Hoeveel ellende kan hem nog overkomen? Agent Vromans loopt naar binnen. Ton kijkt op. 'Hoe is het met Ellen ? '. 'Ze is buiten levensgevaar '. Ton haalt opgelucht adem. 'Agente Overbeek gaat u straks verhoren '. 'Ik heb er niks mee te maken met die rotbrand '. 'Ja , dat zeggen ze allemaal 'zegt Vromans spottend. Ton zucht. Hij is gefrustreerd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen