Tom

Niet begrijpend kijk ik Amynthas aan. Ze kreunt zacht en laat haar hoofd in het kussen vallen. 'Tom, wil je iets voor me doen?' Ik loop naar het bed toe en ga door mijn knieën. 'Wat, mijn liefste?' Amynthas grinnikt zacht. 'Een zwangerschapstest halen bij de drogisterij?' Met grote ogen kijk ik haar aan. Een zwangerschapstest? Ze zien me aankomen daar!
'Alsjeblieft?' Ze legt haar hand op mijn wang en wrijft er zachtjes over. 'We kunnen ook even kijken wat de dokter zegt?'
'Tom! Ik wil niet naar een dokter. Als er uit die test niks komt, dan ga ik met je mee. Maar eerst wil ik die test.' Ik sta op. Amynthas haar hand glijdt van mijn wang af. 'Oké, vooruit,' brom ik. Snel druk ik nog een kus op haar voorhoofd voor ik wegloop. Een zwangerschapstest halen, heb ik weer.

'Hier,' mompel ik en leg de test op het nachtkastje. Volgens mij is mijn hoofd nog rood. Amynthas glimlacht naar me en gaat overeind zitten. 'Dankjewel,' fluistert ze en drukt een kus op mijn lippen. Ik glimlach naar haar. 'Ga jij die test doen?' Ze knikt en zwaait haar benen over de bedrand. Bezorgd kijk ik haar aan. Ik wil niet dat ze valt of iets.

'Tom!' Zo snel als ik kan loop ik naar de badkamer toe. Het staafje ligt op de wastafel. 'Houd me vast,' fluistert ze zacht. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Weet je de uitkomst al?' Ze schudt haar hoofd. '3 minuten wachten en dan weten we het.'
Ik doe de bril van het toilet naar beneden en ga erop zitten. Amynthas gaat op mijn schoot zitten. Ze heeft haar armen om me heen geklemd. 'Ik ben bang,' fluistert ze zacht en verbergt haar gezicht in mijn nek.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen