Foto bij Part 10

This is Bobsle. :)

'Wat liet je stoppen?' vraag ik nieuwsgierig aan Bobsle, die simpel zijn schouders ophaalt. Jake begint te lachen. 'Bobsle praat niet zo veel.' 'Oh.' zeg ik dom. Ik had het wel door. Een beetje. Je kan het wel zien aan zijn blik. Zo dromerig, afwezig. 'Hij is ermee gestopt omdat hij zich niet op zijn gemak voelde. Hij wilde beats, drums en gitaren.' vertelt Jake. Er verschijnt een piep klein glimlachje op Bobsle's gezicht. 'Oftewel,' begin ik. 'je hebt net zo'n actie als ik gedaan. Tegen Prumm in en haar uitdagen.' Bobsle knikt. 'Ik heb tot tweede jaar harp gespeeld. Toen verveelde ik me. Dus begon met drummen.' brabbelt Bobsle. Ik kijk naar Lisanne, Alex en Jeffrey. 'En jullie hebben ook een stunt uitgehaald?' vraag ik nieuwsgierig. Maar alledrie schudden ze hun hoofd. 'We zijn B-FAB.' Ik begin te lachen. 'Born From A Boombox. Orgineel, van Step up gejat?' ze beginnen te lachen. Ik kijk naar Jake. 'Jij nog iets orgineels toe te voegen.' met een glimlach buigt hij voorover en fluistert hij in mijn oor. 'I used to be a bad guy, and I still am.' Het geeft me een rilling over mijn rug. Lisanne begint te lachen. 'Dat deed hij bij mij ook al!' Ik glimlach. Jake gaat weer zitten. 'Dit is een harde school, meid. Bereid je voor.' De bel gaat. En gelijk staat iedereen op en lopen ze naar hun volgende les. Wat heb ik eigenlijk? Ik open mijn tas en check mijn rooster. Zangles, ahw, dat is mijn afdeling! Ik kijk op en de aula is leeg. Oh oh, ik mag niet te laat zijn. Niet op mijn eerste dag!

Ik begin te rennen naar het volgende lokaal. Waar is het? 273, 274, 275. Daar! 277. De deur is nog open en uitgeput loop ik naar binnen. Ik ga ergens in het hoekje achteraan zitten. Lekker makkelijk. En dan gaat de deur dicht en staat de leraar binnen. Eh, ik bedoel lerares. Mijn nachtmerrie begint. Waarom is Prumm nou mijn zanglerares?!
'Oke, even een verduidelijking, ik ben niet jullie zanglerares.' galmt haar felle stem door het lokaal. Opluchting raast door mijn lichaam. 'Maar ik heb een belangrijke mededeling. Er komt een voorstelling, een balletvoorstelling over een half jaar. Iedereen van het eerste en tweede jaar zal meedoen, dus niet zeuren. Jullie balletleraar verdeelt de rollen. Meerdere informatie komt later.' ze draait fel om en loopt het lokaal uit op haar hoge hakjes. Een andere vrouw komt binnen en doet de deur dicht. 'Sorry daarvoor. Ze kan nogal, eh, lichtvoetig zijn. Ik ben mervouw Rose, jullie zanglerares.'

Reageer (1)

  • AcceptYou

    I love bopsle.
    I love badboy Jake!!!
    I hate Prumm!!!!
    Snel veder.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen