2. Life
Het leven mag dan wel zwaar zijn, en soms voelt het zelfs onmogelijk. Maar opgeven is niet een optie. Waarom zou je? Het zou later alleen maar meer pijn doen en je zult er misschien zelfs spijt van krijgen. Nee, het maakt niet uit in welke situatie je ook zit. Hoe zwaar je het ook hebt. Zoals als je wordt gepest, in de steek gelaten, buiten gesloten, mishandeld, je ouders gaan scheiden of nog vele andere situaties. Hoe eenzaam je je soms ook voelt, je bent nooit alleen. Andere mensen kunnen ook in dezelfde situatie zitten. Ze kunnen het je vertellen of niet, of je hoort het op straat. Hoe dan ook, er zijn altijd problemen in de wereld, maar verbeteren is niet altijd mogelijk. Om gelukkig te zijn moet je je eigen weg vinden. Ieder heeft zijn eigen weg. Het ligt er alleen aan welke weg ze nemen. Maar de weg hoef je nooit alleen af te leggen. Leg het samen af, met je vrienden, je ouders of mensen die zo ongeveer in de zelfde situatie zitten. Je hoeft niet alleen te zijn, hoe fijn dat soms ook wel klinkt. Vrienden zijn er voor je om je in elke situatie te helpen, met je te lachen en geholpen te worden met hun moeilijke tijden.
Hoe dan ook, de moeilijke tijden zijn ook niet altijd te vermijden, maar wie zegt dat het iets slechts is? Wie weet, misschien is het later wat nuttiger voor je. Je leert dingen beter als je het zelf meemaakt. En al die slechte momenten die je hebt maakt je tot wie je bent. En ook al ben je misschien anders of gewoon zoals ieder ander, je bent wie je bent en je moet daar trots op zijn, wat andere ook wel niet over je zeggen.
Er zijn nog geen reacties.