6
Ik ging naast Harry zitten en Tyra kwam naast me zitten. Ze had haar tranen alweer gedoogd. 'Sorry, voor net.' Zei ze schor en zachtjes. 'Maakt niet uit.' Zei ik zachtjes en zette een glimlach op. Ik keek meteen naar de tafel van Zwadderich. Ik zocht goed maar zag hem nergens. Toen hoorde ik luid geschreeuwd van de deur afkomen. Gevonden. Hij liep met zijn vrienden, hij voorop, naar de Zwadderich tafel. Hij was best knap. Dat zag ik gisteravond niet. Ook keek ik naar Harry. Hij had prachtige ogen. Maar voor de rest viel het wel mee. 'Waar kijk je naar?' Vroeg hij toen. Ik gaf een glimlach. 'Jou.' Antwoordde ik heel eerlijk. Ik pakte een boterham en deed er ei en spek op. Een jongen met rode haren keek met grote ogen naar mijn bord. Ik keek naar de eierschaal. Ik had het laatste ei. 'Haha, wil je m'n boterham? Ik pak wel een croissant.' Bood ik aan. Ik had verwacht dat hij heel 'aardig' zou weigeren maar hij knikte hevig van ja en pakte mijn bord. Ik hield mijn handen naast m'n hoofd en zei 'eetsmakelijk.' 'Bedankt. Echt bedankt. Dit is heerlijk.' Zei hij met volle mond. Hermelien gaf hem een harde por in z'n zei. 'Ron doe normaal!' Zei ze nogal hard. De mensen die dichtbij ons zaten keken ons boos aan. Ron keek onschuldig naar Hermelien en at weer door. Ik mocht hem wel. Draco stond in de verte al weer op. Ik moest even een briefje schrijven ofzo. 'Hé ik ga even naar de wc.' Zei ik snel en ik rendde naar de slaapkamers. Ik pakte een stukje perkament en een veer.
Draco, ik herinner het me weer.
x Charlotte.
Schreef ik snel op en propte en briefje in mijn zak. Met al het geluk van de wereld kwam ik Draco tegen op de terugweg. Nog beter : alleen. 'Is het waar?' Vroeg hij gelijk vol ongeloof. Ik knikte kort en gaf hem het briefje. Toen liep ik weer door naar de grote zaal. Maar nadat ik 3 passen had gezet werd ik om mijn middel gegrepen en omgedraaid. Draco. Ik keek hem recht in zijn prachtige ogen aan. 'Ik herinner me pas éen avond... Fluisterde ik zachtjes. 'Genoeg voor mij.' Zei hij zacht en de droom ging verder waar hij gestopt was.
Reageer (2)
Geweldig verhaal, je hebt er een nieuwe abo bij (:
1 decennium geledenGaa je snel verder?? X.