Part 6
'Serieus, heb je nog geen eens een plaats om te slapen?' roep ik verbaasd uit als Charissa dat me verteld. Zielig schudt ze haar hoofd. 'Ik was niet zeker of ik op school kwam, ik had ook al bijna mijn retourticket betaald.' ze lacht onschuldig. Ze woont in LosAngeles, daar wil ik ook nog een keer heen. 'Nou, dan kom je maar mooi bij mij.' offer ik. 'Nee, ben je gek! Ik vind ooit wel iets.' 'Nou dan breng je de tijd voor de ooit maar bij mij door.' want ja mensen, ik en een prachtig apartement gevonden. En niet eens zo heel duur. En ik kan haar moeilijk rond laten zwerven. Haar gezicht klaart op. 'Dankje!'
We lopen het lokaal in. Nee wacht, het lijkt eerder op een zaal. Een danszaal. OGosh, waarom nou ballet. Ik bedoel, oke de kleding en spitzen werden voor je betaald, maar ik wil niet gelijk na mijn eerste les al spierpijn. 'Oh ballet! Zo cool!' roept Charissa en ze rent naar de spiegel. Ik sjok achter haar aan en drop mijn spullen op de grond. Gelukkig had ik al een sportbroek en top aan. Nu alleen nog die schoenen, uch. Ik ga zitten en prop mijn voeten in de spitsen. Maar zonder resultaat dus gooi ik ze weer in mijn tas. Ik doe mijn sneakers wel weer aan. 'Iedereen tegenover de spiegel!' roept opeens een man die binnen komt. Ik zie iedereen, inclusief Charissa, naar de aangewezen kant rennen. Op één schoen sjok ik naar ze toe en ga tussen een jongen en Charissa staan terwijl ik mijn andere schoen aan doe. De man loopt iedereen langs en geeft commentaar zoals 'rug recht', 'kin omhoog' of 'haal die grijns van je gezicht'. Ik ga snel op twee benen staan als hij bijna bij me is. Ik recht mijn rug en hou mijn kin redelijk omhoog. En toch blijft hij voor me staan. Hij kijkt naar me kleding. Ik zucht. 'Oke, je vindt mijn kledingstijl niets.' De man kijkt me verward aan en hersteld zich dan. 'Ik vind je stijl wel acceptabel, maar dit is ballet. Jonge dames en heren dragen hier geen kapotte lappen stof die te groot zijn.' oke? Wat wil hij dan? Dat ik me in een maillot ga proppen? Noway. 'Voor deze keer zie ik et door de vingers. Laat het niet weer gebeuren.' de man loopt door en geeft weer wat commentaar. 'Ga in rijen staan!' roept de man. Iedereen doet wat hij zegt en ik volg snel en onhandig. Ieder meisje had haar spitzen al aan. Behalve ik natuurlijk. Onee, wacht, Charissa en nog een zwartharig meisje ook niet. 'Voor iedereen die me nog niet kennen, ik ben meneer Pure. Ik leer jullie ballet bewegingen. En die bewegingen kun je niet doen zonder je spitzen, mevrouw Demi!' Ik lach onschuldig en kijk naar Charissa. Snel rennen we naar onze tas. Maar hoe krijg ik ooit deze stijve schoenen aan. Ik kijk naar Charissa die ze al snel aanheeft. Ahzo doe je dat. Snel doe ik de dingen aan en ren ik terug naar mijn plaats. 'Goed, nu iedereen klaar is...' Pure wordt onderbroken door de opengaande deur van de zaal. Nieuwsgierig kijk ik wie het is en mijn mond valt open van verbazing. 'Sorry dat hij laat is, het spijt hem heel erg.'
Reageer (1)
Who??? Wat stop jij op een kut eindes!!
1 decennium geleden