9. Het stuk in de krant
Over het verhaal:
We volgen Remus nu even.
Remus liep het kasteel uit. Het was lekker warm buiten, het was nog maar oktober. Best raar eigenlijk, toen ze rondslopen op de verboden afdeling was het Kerstvakantie. Toen ze in deze tijd terecht kwamen was het schooljaar net begonnen. Hij liep langs het Meer, naar het plekje waar Severus, in hun eigen tijd, altijd zat. Hij ging zitten en nam een hapje van de appel die hij mee had genomen uit de Grote Zaal en bekeek de foto in de krant. De man schudde woest met zijn haar terwijl hij het bordje voor zijn borst hield. Het was een best eng gezicht. En even, heel even maar, had Remus, toen de persoon hem recht aankeek, twee heel bekende ogen gezien. De twee ogen van Sirius, als hij zich verraden en bang voelde. Wat, overigens, bijna nooit gebeurde. Remus begon te lezen.
Sirius Zwarts gesignaleerd in Hogsmede
Sirius Zwarts, massamoordenaar, is reeds gesignaleerd in Hogsmede, een van de weinige totaal door tovenaars bewoonde dorp. Sirius Zwarts, zeer veel in het nieuws door de eerste persoon te zijn die uit Askaban is ontsnapt, is daarom ook zeer gezocht. 'Iedere avond patrouilleren er een aantal Dementors door de straten' wist Madame Rosmerta, eigenaar van de Drie Bezemstelen, te vertellen. 'Verschrikkelijk, is het, ze jagen al mijn klanten weg!' Ik zal er persoonlijk op toezien dat de bewaking wordt verbeterd' wist Mr. Droebel, Minister van Toverkunst, te melden. 'Maakt u zich maar geen zorgen'
Remus keek nog een poosje nadenkend naar de foto aan de kop. Hier was hij niet veel mee opgeschoten. Hij stond op, zijn les begon.
Er zijn nog geen reacties.