Tom

Ik ga op mijn bed liggen en sluit mijn ogen. Mijn gezicht duw ik in mijn kussen. Hij ruikt nog een beetje naar Amynthas. Tranen verschijnen in mijn ogen. Ik had moeten weten dat ze me niet zou vergeven. Ik snap het wel, ik zou hetzelfde gaan hebben. Ik ben haar niet waard, ze verdient iemand die beter voor haar is, veel beter. Iemand zoals Bill. Als hij een vriendin had, zou hij nooit vreemdgaan. Ik ben een slecht vriendje én een slechte broer. Bill zal zich wel voor me schamen.

'Tom, hier nu!' Bill is weer thuis. Ik stap uit mijn bed en loop met mijn hoofd gebogen naar beneden. Ik weet al wat er nu gaan komen. Een preek. Maar die heb ik verdient, en hard ook.
Met een strenge blik kijkt Bill me aan als ik naar beneden kom. Zwijgend lopen we naar de keukentafel. De spanning is om te snijden. Beide gaan we aan een kant van de tafel staan. Ik ga zitten en Bill blijft staan, dat doet hij altijd als hij boos is.
'Wát in godsnaam heb je gedaan?' Hij schreeuwt niet, nog niet. Tranen verschijnen in mijn ogen. Ik wist dat Bill boos op me zou zijn, maar toch doet het me pijn. 'Ik weet het niet meer. Het laatste wat ik me herinner is dat ik met Amynthas stond te dansen. Het volgende wat ik dan weer weet is dat ik wakker werd vanmorgen in een vreemd huis, met een verkeerd meisje naast me.' Tranen verschijnen in mijn ogen. Als ik naakt in een bed lig, is het hoogstwaarschijnlijk dat ik seks heb gehad. Ik heb er zo een spijt van. Als ik alles kon terugdraaien, zou ik dat zo doen. Zonder enige twijfel. Een zucht verlaat mijn mond. Waarom is er nog geen tijdmachine uitgevonden?
Bill loopt onrustig door de keuken. 'Je weet niks meer? Helemaal niks?' Ik schud mijn hoofd. 'Helemaal niks.' Bill wilt me helpen, ik merk het aan zijn gedrag, maar hij is boos op me.
Een zucht verlaat zijn mond. Hij leunt op de tafel en kijkt me streng aan. 'Ga maar even wandelen, even nadenken.' Ik knik. Ik weet niet hoe snel ik naar boven moet rennen om mijn schoenen te pakken. Wandelen zal me goed doen, even ontspannen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen