Foto bij Vampire ( aangepast )

' Wil je echt niets eten ?' vraag ik aan Alec.' Nee, dank je', antwoordt hij beleefd.
Ik haal mijn schouders op en concentreer me terug op het verloren brood dat ik aan het maken ben. Als ik opkijk staat hij vlak achter me.' Heb je al vaak gespijbeld?' vraagt hij.
'Een paar keer', geef ik verlegen toe.' Misschien moet je je muziek in het vervolg een beetje stiller zetten', raadt hij me aan.' Wat?' vraag ik, niet-begrijpend.' Een paar maanden geleden had je je I-Pod met oortjes aan. Ik hoorde het tot bij mij'. ' Toen kende ik je toch niet? Of zat je toen op mijn bed?' vraag ik.' Het tweede'. Alec draait me bovennatuurlijk snel om.' Wat....', begin ik. Hij snoert me de mond met een zacht kusje. ' Ik moet je iets vertellen.. Maar eerst moet ik dat even doen'. Ik druk opnieuw mijn lippen op de zijne.
Waarschijnlijk gaat hij zeggen dat hij nooit van me gehouden heeft, omdat ik toch maar een weddenschap was.' Je gaat bij me weg, hé?' vraag ik, een beetje bang.
' Natuurlijk niet, lieverd. Maar je moet me beloven om niet weg te rennen, ik kan niet zonder je'. Dat had ik niet verwacht. ' Zolang jij niet weggaat', weet ik er uiteindelijk uit te krijgen.' Doe ik niet', verzekert hij me.' Vertel het maar', zeg ik met een ( neppe ) glimlach. Hij lijkt te twijfelen, maar dan zegt hij: ' Ik ben een vampier'. Ik barst in lachen uit. 'Goeie, lieverd', zeg ik terwijl ik mijn hand tegen zijn wang leg.' Ik meen het', zegt hij doodserieus.
' Die bestaan toch niet?' vraag ik, lichtjes twijfelend. ' Jawel...', zegt Alec. Dan begin ik na te denken. Hij heeft nooit geluid gemaakt op mijn kamer, hij is zo... Snel. Hij eet of drinkt nooit als hij hier is, wat steeds vaker is. En dan zijn onmisbare bleke huid en rode ogen.
Als de waarheid tot me doordringt, worden mijn ogen groot. Ik neem zijn ijskoude hand vast.' Kan me niet schelen', zeg ik. Mijn stem klinkt vaster dan ik had verwacht.' Ben je nu niet bang van me?' vraagt hij een beetje ongelovig.' Nee', antwoord ik. Mijn stem klinkt nog altijd toonvast.' Het kan me niet schelen wat je bent. Een vampier, een tovenaar, een mens.. Zelfs als je een zombie zou zijn, zou ik bij je blijven'. Alec trekt me tegen zich aan.
' Ik kan niet zonder je, maar als je weggaat, begrijp ik dat'. ' Alec', zeg ik streng,' Ik blijf''.
' Waarom vertel je me dit eigenlijk?' vraag ik.' Ik kan geen geheimen voor je houden', zegt hij liefdevol. Hij wilt me loslaten.' Niet doen', zeg ik, en ik sla mijn armen steviger om zijn middel.' Sst, ik laat je niet los. Maar straks stik je nog'. Na die woorden los ik een beetje, maar ik blijf nog altijd zijn hand vasthouden.' Wat wil je nu doen?' vraagt hij.
'Wil je wat muziek luisteren of zo?' vraag ik. Hij glimlacht.' Ik vind alles goed wat jij wilt'.
Ik neem hem mee naar mijn kamer.' Ik ken de weg al', lacht hij. Ik doe met hem mee. 'Weet ik toch', antwoord ik. Daar aangekomen stapt hij meteen naar mijn CD-rek.
'“Bring Me The Horizon”, “ My Chemical Romance”.. Heb je ook goede muziek?' vraagt hij, een beetje teleurgesteld.' Wat vind jij goed?' vraag ik aan hem.' Goh.. Muziek van de jaren '80, '90. Dat is denk ik het oudste dat je kent'. Idee.' Doe je ogen eens dicht', beveel ik hem. Alec luistert naar me. Ik neem een CD uit mijn rek die ik ooit van mijn vader heb gekregen. Hij dacht dat ik het wel mooi zou vinden. Maar ik heb er nooit naar geluisterd na zijn dood, omdat het me te veel pijn deed. Binnen een paar seconden speelt Mozart door de kamer. Door zijn piano en viool sluit ik ook mijn ogen. Nadat het eerste liedje gedaan is, open ik ze weer. Ik zie dat Alec me aan het aankijken is, met een brede lach die rond zijn lippen speelt.' Je bent prachtig', zegt hij zachtjes.' Hoor wie het zegt'. De deurbel gaat.
'Dat zal mama zijn', mompel ik. Alec geeft me een snelle kus voor hij verdwijnt. Ik zucht en open de deur. Ze vraagt niet eens hoe het met me is, maar zet zich meteen in de zetel met een fles drank.' Zal ik eten maken?' vraag ik. Mijn moeder kan een schat zijn, maar koken kan ze niet.' Is goed', antwoordt ze kortaf. Ik begin aan het avondeten terwijl ik uitkijk naar vanavond. Dan zal ik alleen zijn met Alecje.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen