The girl behind the mask
Na school fiets ik gelijk naar huis. Roos zoekt zelf maar uit hoe ze thuis komt. Als ik thuis kom vraagt mijn moeder waar Roos is. Ik haal mijn schouders op en pak een kop thee terwijl mijn moeder zegt: 'Ze zou toch met jou mee fietsen?' Ik knik. 'Maar ze kan het bekijken.' Mijn moeder doet haar mond open om iets te zeggen, maar op dat moment komt Roos de kamer binnen lopen. Mijn moeder kijkt verschrikt op. 'Meid, wat is er met jou gebeurd? Je oog is helemaal dik en blauw!' Snel maak ik achter mijn moeders rug een I-will-kill-you-if-you-tell gebaar naar Roos en zeg geluidloos: 'Ik haat je' tegen haar. Gelukkig houdt ze haar mond en zegt: 'Ehm, ik was gevallen tijdens gym. En ik kreeg een bal tegen mijn hoofd aan.' Opgelucht haal ik adem en ik wil naar boven lopen. Maar mijn moeder houdt me tegen. 'Laat jij Roos even haar kamer zien?' Ik schud verontschuldigend mijn hoofd. 'Sorry, ik moet nog heel veel doen voor school.' En ik ren naar boven. Op mijn kamer bel ik Jenna. 'Ze is nu al dodelijk irritant. Haha haar oog is helemaal dik en blauw door mij, oeps!' Ik hoor Jenna lachen. 'Goed zo, zorg gewoond at ze haar bek houdt. Je hoeft echt geen vrienden met haar te worden, en ik denk ook niet dat dat zal gebeuren.' 'Nee natuurlijk niet, ik word geen vrienden met geblondeerde bitches.' 'Ahum. Ik heb mijn haar ook geverfd.' 'Ja weet ik, maar dat is anders. Bij jou ging de roze verf er niet uit na dat schoolfeest, en bovendien, jij bent geen bitch.' 'Weet ik toch. Maar eh, ik ga aardrijkskunde leren, kom op msn.' 'Is goed, ik log nu in.' Ik hang op en log in op msn. Jenna en ik overhoren elkaar met aardrijkskunde, en na 3 kwartier moet ik eten. Met tegenzin loop ik naar beneden. Zwijgend eet ik mijn eten op terwijl mijn ouders Roos allemaal vragen stellen. Op een gegeven moment besluit ik om het op te nemen voor haar en zeg: 'Misschien wil ze wel even rust.' Iedereen kijkt me verbaasd aan en Roos zegt zachtjes: 'Dankjewel.' Na het eten loop ik weer naar boven en staar naar mijn poster van McFly. Na 10 minuten klopt er iemand op mijn deur. Voordat ik toestemming heb gegeven loopt Roos mijn kamer binnen. Ze gaat op mijn bank zitten. 'Eef, alsjeblieft, luister even. Ik weet dat ik meestal niet zo aardig ben, maar ik wil dat echt veranderen.' Ik zwijg en blijf naar de poster staren. Roos gaat naast me zitten. 'Ze zijn goed he?' Ik knik. 'Wie vind jij het leukst?' vraagt ze. 'Dougie.' antwoord ik. 'Ik vind Harry het leukst.' 'O.' 'Wat ik vanochtend over Niall zei was niet echt aardig he?' 'Nee, niet echt.' 'Sorry daarvoor. Ik was gewoon chagerijnig, en ik vind 1D eigenlijk best leuk.' 'O, oke, ik ook.' 'Geef je me nog een kans om aardiger tegen je te zijn? Ik kan het heus wel hoor.' Ik knik. 'Oke, je kan het proberen. Maar waarom ben je zo'n bitch op school?' Roos haalt haar schouder op. 'Gewoon, anders vinden mensen me niet cool.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Nou en? Kijk naar mij, ik ben echt niet cool, en dat maakt me helemaal niks uit, maar ik ben tenminste wel mezelf. Meestal dan.' Roos kijkt naar de grond. 'Eigenlijk vind ik je hardstikke cool. Ik bedoel, je bent in je eentje naar de UK en Ierland gegaan, je hebt een superlief vriendje en aalt goede cijfers op school. Ik niet.' Ik haal mijn schouders op. 'Als jij dat cool vindt. Ik kan je anders wel helpen met school?' Roos kijkt me verrast aan. 'Echt?' Ik knik. 'Natuurlijk. Zal ik je helpen met aardrijkskunde?' Roos knikt. 'Eigenlijk ben je best aardig.' Ik lach. 'Jij ook.' Roos glimlacht. 'Nou, dat weet ik niet hoor. Wacht even, ik pak mijn boeken.' Ze loopt de kamer uit en ik sms Jenna. Omg, ze doet aardig tegen me, wtf?Dan leg ik mijn mobiel weg om Roos te helpen met aardrijkskunde. Eigenlijk schuilt er een heel lief meisje achter dat masker, maar ze moet er nog in geloven.
Reageer (2)
Super !
1 decennium geledenSUPER MOOI<3
1 decennium geleden