12.
Abo's: I luf joeeee!<3
Geïrriteerd gooi ik mijn borstel op mijn bed en plof op de grond. Mara komt mijn kamer binnen paraderen. Ze zag er geweldig uit in de roze jurk. Ze had haar rode haar simpel in een staart gedaan en haar ogen mooi opgemaakt. Kleine knopjes blonken in haar oren.
“Jas, wat doe je? We willen zo gaan!”
“Ik weet het. Ik mis Taylor, ik wou dat hij erbij kon zijn,” zucht ik.
Mara loopt naar het bed en pakt de borstel. Ze gebaard dat ik naast haar moet komen zitten op het bed. Ik ga zitten en Mara begint voorzichtig de klitten uit mijn haar te borstelen. Rose komt binnen in haar blauwe jurk en met opgestoken haar.
“Laat mij dat maar doen,” zegt Rose tegen Mara en neemt de borstel van haar over. Mara loopt naar de badkamer en komt terug met haar toilettas vol make-up. Vakkundig begint ze me op te maken. Er komt een dikke laag mascara op mijn wimpers, terwijl Rose mousse in mijn haar doet en daarna mijn haar föhnt.
“Ik voel me net een popster,” grinnik ik.
“En hoe voelt dat?” vraagt Rose.
“Geweldig!”
Even later valt mijn haar met een mooie slag over mijn schouders en doet Mara nog wat lipglos op mijn lippen.
“Uw jurk mevrouw,” zegt Rose plechtig en overhandigt de jurk. Voorzichtig trek ik hem aan. Mara geeft mijn pumps aan en mijn voeten glijden in de zwarte pumps. Snel doe ik mijn oorbellen in.
“I think we’re ready!” zegt Mara blij. Ik knik en met z’n drieën verlaten we ons huisje.
De muziek kon ik al van verre horen. Samen met Mara en Rose stapte ik op de rode loper en liepen naar de ingang. Hier werd een foto van ons gemaakt en kregen we een welkoms drankje. We liepen de zaal in waar het al gezellig druk was. Matthew kwam meteen op Mara af en gaf haar een knuffel.
“Wil je wat te drinken?” vroeg hij haar. Mara keek even naar haar welkoms drankje, gooide deze achterover en knikte. Even later kwam Matthew terug met een dienblad vol drankjes en we pakte allemaal een glas. James kwam op me af en gaf me een knuffel.
“Wauw, you look… wonderful!”
“Thanks…!” antwoord ik verlegen.
Niet veel later stonden we allemaal te swingen op de dansvloer en ik genoot van de avond.
“Kom mee Jas!” Mara trok me mee en Rose volgde.
“Wat gaan we doen?”
“Wat wij drie samen heel goed kunnen!” antwoord Mara geheimzinnig.
“Zingen!” fluistert Rose.
“Wat? Nee! Mooi niet dat ik dat ga doen!”
“Sowieso wel!” grijnst Mara.
“O en welk nummer dan wel?”
Mara en Rose lopen door zonder antwoord te geven en stappen het podium op. Damn. Onzeker loop ik achter ze aan. Rose gaat links van me staan. Mara duikt rechts naast me op en druk een glas in mijn handen.
“Raise your glass babe.”
Ik kijk vragend naar Rose.
“Dezelfde volgorde!” fluistert ze naar me. Ja, we hadden dit nummer inderdaad een keer gezongen tijdens het koken, maar dit was anders… Mijn God, dit kan toch nooit goed gaan? De muziek begint en Mara zet in:
“Right right, turn off the lights,
we’re gonna lose our minds tonight,
what’s the dealio?
I love when it’s all too much,
5am turn the radio up
where’s the rock and roll?”
Het publiek gaat helemaal los en Mara geeft Matthew een knipoog. Rose zingt verder:
“Party Crasher,
Penny Snatcher,
Call me up if you want gangsta
Don’t be fancy, just get dancey
Why so serious?”
Mara en Rose zongen het refrein en ik? Ik kon geen zinnig woord uitbrengen. Om mezelf niet nog stommer te laten lijken, probeerde ik maar een beetje dansen. Mara zong het volgende couplet en ik wist dat ik hierna samen met Rose aan de beurt was. Het publiek ging los en ik probeerde me te concentreren. Rose begon aan het volgende couplet en voorzichtig zette ik de tweede stem in. Ik zag hoe James zijn duim op stak en ik werd langzaam wat zekerder. Samen met Mara en Rose zong ik het refrein. Wetend dat mijn solo eraan kwam gooide ik mijn drankje, dat ik nog steeds in mijn hand had, achterover.
“Oh shit my glass is empty, that sucks!” zeg ik in de microfoon. Terwijl ik begin aan mijn solo krijg ik een vol glas in mijn handen gedrukt van James.
“So if you’re too school for cool,
and you’re treated like a fool,
you can choose to let it go
we can always, we can always,
party on our own!”
Iedereen begint te klappen en te juichen. Het publiek gaat los en samen met Rose en Mara zing ik voor de laatste keer het refrein:
“ So raise your glass if you are wrong,
in all the right ways,
all my underdogs,
we will never be never be anything but loud
and nitty gritty, dirty little freaks
So raise your glass if you are wrong,
in all the right ways,
all my underdogs,
we will never be never be anything but loud
and nitty gritty, dirty little freaks
won’t you come on and come on and raise your glass,
just come on and come on and raise your glass
won’t you come on and come on and raise your glass,
just come on and come on and raise your glass for me!
Iedereen hief zijn glas, Mara, Rose en ik proostte en dronken ons glas leeg om ons vervolgens in het publiek te laten vallen. Ik voelde tientallen handen onder me en probeerde te zien wie mij allemaal tilden. Ik kon alleen James en Brandon zo snel herkennen. En even dacht ik nog een bekend gezicht te zien, maar dat kon niet. Toch…?
Reageer (3)
snel verer!
1 decennium geledenGEWELDIG <3
1 decennium geledenvlug verder !!
Xx
het is super leuk !!!!!!
xxx