Heel de dag zit ik met vanavond in mijn hoofd. Ik weet niet precies wat ik er van moet verwachten maar een ding weet ik zeker, Tom is meer dan alleen leuk. Ik word uit mijn gedachten gehaald door mijn moeder die me bezorgd aankijkt. 'Gaat het wel goed met je lieverd?' vraagt mijn moeder zacht en legt haar hand op mijn voorhoofd. 'Ja mam, alles gaat goed' zeg ik lachend en haal haar hand van mijn voorhoofd. 'Vertel' Ze gaat naast me op de bank zitten en pakt mijn beide handen vast. 'Ik ga vanavond uiteten' fluister ik zacht en voel mezelf rood worden. Mijn moeder is even stil maar aan haar twinkelende ogen te zien zie ik dat ze blij is. 'Is hij leuk?' Haar woorden dringen tot me door, hij is leuk. Heel leuk. Ik knik heftig en ze begint te glimlachen en geeft me een knuffel. 'Dan veel plezeier vanavond lieverd' ze geeft me een kus op mijn wang en dankbaar loop ik de trap op naar boven. Nu kijken wat ik aandoe vanavond. Ik loop mijn kamer binnen en meteen open ik mijn kledingkast en meteen valt mijn oog op een mooie blauwe jurk die ik eens van mijn moeder gekregen heb voor een kerstgala op school. Misschien past hij nog. Snel vis ik er nog een paar leuke pumps uit en loop naar de badkamer waar ik alle kleding in de wasbak leg en de douche alvast aanzet en me snel uitkleed en de douchecabine instap.

Na een half uurtje douchen kom ik de douchecabine weer uit en droog me snel af en trek mijn kleding aan. Even twijfel ik wat ik met mijn haar ga doen maar al snel weet ik het. Ik fohn mijn haren even en begin het dan te krullen en bind het niet veel later in een schuine staart. Met trots kijk ik naar het resultaat. Snel doe ik nog een beetje mascara op en loop dan de badkamer uit en zie op de klok in mijn kamer dat het al twee minuten over half zeven is. Snel Stop ik mijn mobieltje in mijn tasje en loop naar beneden en merk dat mijn moeder en broertje al weg zijn en niet veel later hoor ik de deurbel en snel loop ik er naar toe om hem te openen.

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen