Als ik klaar ben met vertellen over mijn broertje kijk ik hem met rode wangen aan. 'Sorry' fluister ik zacht maar hij schud lachend zijn hoofd. 'Het is lief hoe je over je broertje praat' zegt hij en net op dat moment komt de jongen die net bij hem was de winkel weer uitgelopen. 'Dit is trouwens mijn kleine broertje' zegt Tom en wijst naar het gestalte naast hem. De jongen werpt Tom een vernietigende blik toe waardoor ik even grinnik. 'Ik ben Bill, zijn tweelingbroer. Ik ben alleen later geboren' zegt de jongen die blijkbaar Bill heet. Ik hoor Tom nog iets mompelen waardoor hij een klap van Bill krijgt en lachend schud ik mijn hoofd. 'Maar bedankt voor mijn autosleutels' zegt Tom en hij geeft me even een snelle knuffel waardoor ik hem verbaasd aankijk maar hem toch een glimlach schenk. Bill kijkt hem niet begrijpend aan waardoor Tom het hele verhaal vertelt. 'En nu heb ik ze dus terug omdat ze ons zag lopen en ze kwam ze even brengen' eindigd Tom zijn verhaal en ik lach schaapachtig. 'En dan bedank je haar zo Tom?!' roept Bill ineens dramatisch uit waardoor ik hem verschrikt aankijk. 'Neem haar mee uit eten' zegt Bill waarschuwend tegen Tom en meteen probeer ik hem van andere gedachten te brengen. 'Dat hoeft echt niet, het was geen moeite' zeg ik maar Tom onderbreekt me al. 'Bill heeft gelijk, heb je vanavond zin?' vraagt hij en ik denk even na waardoor ik automatisch op mijn lip bijt. Vanavond zouden mijn moeder en mijn broertje bij de buurvrouw gaan eten dus ik kan best wel even weg. 'Is goed' zeg ik. 'Wat is je adres?' vraagt hij als ik me al om wil keren en lachend schud ik mijn hoofd. Slimme actie Amynthas, hij weet niet eens waar je woont. 'Sla maar op als notitie' zegt hij en houd zijn mobiel mijn richting op en snel open ik een nieuw notitie en zet mijn adres erin en mijn huisnummer. 'Me niet gaan stalken he' zeg ik lachend wat hem ook even doet lachen. 'Ik zou niet eens durven mevrouw' zegt hij beleefd wat Bill doet rollen met zijn ogen. Rare gasten maar ik mag ze wel.

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen