Foto bij 7. First Day At School, Or Some Kind Of

De volgende morgen begon voor de Marauders hun eerste dag op school, of een soort van.
Heel Griffoendor had geloofd dat James, Sirius, Remus en Peter echt Jeffrey Potter, Siderus Zwarts, Clamo Lupos en Peter Panningdrom waren.
Hun eerste les zou waarschijnlijk ook meteen hun ergste zijn. Ze hadden toverdranken.
Harry, Hermelien en Ron zaten aan en tefel met Sirius, James, Remus en Peter.
Sirius stootte James aan. Hij wees op een meisje dat bij hun in de klas zat.
'Wat is har naam?' vroeg hij aan Ron.
'Wie?' antwoordde Ron suf. 'Ow, Dat is Belinda Broom en dat is Patma Patil'
Sirius wilde net opstaan toen Sneep binnen kwam.
Sneep keek hatelijk naar hun tafeltje.
'20 strafpunten voor Griffoendor' zei hij.
'Mag ik vragen waarom, o, uwe Professorlijkheid' zei Sirius die, omdat hij toch al stond, er een overdreven buiging bij maakte.
De meiden gniffelden. Sneep keek hem vernietigend aan.
'Omdat, meneer Zwarts, Jeffrey familie is van Potter, Peter's kop me niet aanstaat, Clamo familie is van Lupus en omdat ik jou gewoon niet kan uitstaan.'
Hij legde extra veel nadruk op de namen.
Sirius keek even neutraal maar glimlachte toen naar Sneep en ging zitten.
Het werd een saaie les. Ze moesten een veel te moeilijke drank proberen te brouwen. Alleen Hermelien lukte het, maar Sneep negeerde het.
Sirius, James, Remus en Marchel, een sullige jongen uit Griffoendor, gaf hij een nul, omdat ze volgens hem totaal mislukt waren.
Dit was erg oneerlijk, Remus had hem bijna zo perfect gemaakt als Hermelien.
Harry gaf hij een drie, omdat hij de kikkerlever was vergeten te pureren, voordat hij hem erin gooide.
'Waarom hij ons haat, snap ik,' zei Remus na de les tegen Harry. 'Maar waarom haat hij jou?'
'Omdat mijn vader, James dus, hem..' begon hij, maar Hermelen kwam er doorheen.
'Harry, je hoorde wat Professor Perkamentus zei! Vertel hun niets over hun toekomst!'
Ze sloegen de hoek om en troffen Sirius en James aan. Ze waren aan het praten met een paar gniffelde meisjes.
James ging steeds met zijn hand door zijn haar en Sirius leunde nonchalance tegen een muurtje aan.
'Voelt hij nou als je vader?' vroeg Remus aan Harry.
Harry schudde zijn hoofd. Nee, hij voelde meer als een vriend.
De rest van de lessen waren normaal verlopen. Zo normaal als het kon met de Marauders in de klas.
Ondertussen hadden ze Draco ontmoet, en hem net zo erg gehaat als Harry en Ron deden.
Ze hadden hem op zijn kop door de gang laten vliegen, iets wat Harry wel kon waarderen.
Bij waarzeggerij hadden ze elkaar de meest verschrikkelijke voorspellingen toegeschreven.
Wat een paar extra punten voor Griffoendor opleverde, omdat de lerares vond dat ze "uitstekende zieners" waren.
'Jullie moeten eens kennismaken met mijn broers,' zei Ron tegen Sirius toen hij en James wegliepen bij de meisjes.
'Ze zijn net zo erg als jullie' grinnikte hij.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen