6. New Old Students
'Wacht' begon Sirius. 'Hij is James's zoon?'
Perkamentus knikte bevestigend.
Sirius keek van Harry naar James.
'Wie is de moeder?' ging hij verder.
'Het lijkt mij niet handig om u dat te vertellen. Eigenlijk, lijkt het mij niet handig als ook maar iemand juliie iets verteld'.
Hij keek Harry over zijn half ronde brilletje aan. Harry knikte.
'Maar, natuurlijk, mag u wel dingen vragen over het verleden'. Hij bleef naar Harry kijken.
'Maar pas op, ze zijn hier immers pas 13 jaar oud. Je mag niet iets van hun toekomst verklappen.
Bovendien komen ze er toch snel genoeg achter'.
Op dat moment erd er op de deur geklopt.
Professor Sneep, Lupos en Anderling kwamen binnen, gevolgd door Ron en Hermelien.
'Aaah' zei Perkamentus. 'Daar zijn jullie al'
Bij de drie professoren leken hun ogen uit hun kassen te gaan ploppen.
Bij de Marauders ook. 'Secretus?' mompelde James zachtjes.
'Het is professor Sneep, voor jou,' Sneep gaf James zo mogelijk een nog hatelijkere blik dan dat hij Harry of Professor Lupos gaf.
'Meneer Potter, Wemel, Mevrouw Griffel. Ik denk dat het tijd word voor jullie om te gaan slapen. En denk aan wat ik zei, Harry' zei Perkamentus.
Harry, Hermelien en Ron begonnen naar de deur te lopen.
'Ow, en houd dit nog even tussen jullie drie, OK?' vervolgde hij.
Ze knikte en vertrokken.
'Wat heeft hij je verteld toen we weg waren' vroeg Ron toen ze op de gang stonden.
'We mogen ze niets over hun toekomst vertellen, maar we mogen ze wel vragen over het verleden.' antwoordde Harry.
Toen ze in de leerlingenkamer waren, gingen ze niet naar bed. Ze bleven in de uitgestorven leerlingenkamer zitten tot er iets zou gebeuren.
Om 2 uur 's nachts kwamen James, Sirius, Remus en Peter de leerlingenkamer binnen. Ron stond op.
'Vertel'.
Sirius en James gingen in een stoel zitten. Remus op de grond en Peter hing maar een beetje rond.
'We worden hier leerlingen tot ze weten hoe we terug moeten' zei Sirius.
'Met schuilnamen' Remus knikte.
'Ik ben Jeffrey Potter, je neef,' zei James tergen Harry.
'Ik ben Siderus Zwarts, nog steeds een Zwarts, dus,' zei Sirius.
'Clamo Lupos, neef van je leraar, professor Lupos, ik, dus,' zei Remus gefronst.
'Peter Panningdrom' zei Peter. '
Harry knikte. 'In welk jaar zitten jullie?' vroeg Hermelien.
'De derde, jullie ook, toch?'
Er zijn nog geen reacties.