Foto bij 4. Twins? Aliens? Clones?

Remus had zijn toverstaf al opgeheven, de andere leden onder een monddood bezwering dus konden ze geen spreuken uitspreken.
Maar de jongen die op James leek was sneller. Hij had met Expelliarmus Remus zijn stok uit zijn hand getrokken.
Remus pakte de stok de Sirius hem probeerde te geven, maar de tijd die daar voor nodig was gebruikten de twee jongens en het meisje om de rest te ontwapenen. Ze moesten zich wel overgeven.
'Ga zitten' zei Hermelien aardig.
Remus knikte en ging zitten.
Sirius tikte Peter, wie nog steeds met zijn ogen dicht stond aan en nam hem mee naar de bank.
'Wie zijn jullie' vroeg de rood harige jongen aan Sirius. 'Jullie zitten hier niet op school, toch?'
Sirius knikte en schudde tegelijkertijd zijn hoofd.
Remus verbaaste zich dat er zo'n vriendelijke sfeer hing.
'Waarom praat je niet?´ vroeg het meisje.
'Een monddood bezwering' antwoordde Remus. Het meisje knikte en maakte het ongedaan.
Ondertussen keek iedereen naar James en de jongen die zo op hem leek. Nu zagen ze dat ze inderdaad heel veel op elkaar leken, maar dat er wel een paar verschillen waren. De jongen had groene ogen en een merkwaardige bliksem vorming litteken op zijn voorhoofd. Die had James niet.
'Harry, ik wist niet dat jij een tweeling had?' mompelde de rood harige jongen.
Het meisje sloeg hem op zijn hoofd.
'Tuurlijk heeft hij dat niet, Ron!'
'Jaa, wat is het anders? Een alien? Een kloon?' reageerde de jongen boos.
'Tuurlijk niet! Ik zou zeggen dat het duistere magie is!' ging het meisje hier weer op in. 'Maar dat is het niet. Kijk maar naar zijn ogen en zijn litteken'
Harry deed niet eens meer zijn best op ze te laten ophouden met bekvechten. Dus schreeuwde Sirius na een poosje maar dat ze moesten ophouden. Hermelien en Ron werden weer kalm.
'Mag ik jullie namen weten?' vroeg Hermelien.
'Sirius Zwarts' antwoordde Sirius. 'En dat zijn Remus Lupus, James Potter en Peter Pippeling'
De verbazing stond in de ogen van Harry, Hermelien en Ron af te lezen.
'We moeten naar Perkamentus' zei Hermelien uiteindelijk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen