3. Two Boy's And One Girl
'Wees nou stil!' Ze hoorden een bazige, meisjes stem fluisteren. 'Straks hoort Vilder ons nog!'
'Zeker als jij blijft praten, ja!' hoorden ze een geïrriteerde jongen fluisteren.
'Hou nou eens op jongens,' fluisterde een andere jongen.
'Ron, je schoenen steken er onderuit!' hoorde ze het meisje weer.
En inderdaad, er liepen 2 sportschoenen door de bibliotheek.
'Er is hier toch niemand' zei de geïrriteerde jongen, maar de schoenen verdwenen wel.
Opeens stonden er twee jongens en een meisje in de bieb.
Remus keek opzij, naar zijn vrienden en zag dat Peter zijn oven dicht had, maar James en Sirius niet.
Bij James puilden zijn ogen zowat uit zijn kassen en Sirius keek Remus geschokt aan. Remus knikte.
Hij had het ook gezien.
Een van de jongens leek precies op James, van zijn warrige haar tot zijn magere postuur. Het meisje pakte twee boeken uit de kast. Ze gaf er een aan de jongen die op James leek en een aan de andere, die lang, slungelig, rood haar en veel sproeten had.
'Moet dit echt, Hermelien?' Vroeg de rood harige jongen. '
Ja, antwoordde het meisje, met een Anderling achtig toontje. 'Ik wil weten wie die mensen zijn'
Met een zucht begonnen de jongens te lezen en Hermelien ging verder met boeken uitzoeken.
Remus keek weer naar Sirius. Zo te zien was de monddood bezwering nog niet uitgewerkt.
Hermelien kwam wat dichter hun kant op. Ze keek naar een boek precies achter Sirius.
Ze stak haar hand uit en raakte Sirius zijn neus aan, die geen enkel geluid maakte.
Ze trok haar hand abrupt terug. Maar liet verder niets merken.
'Harry, Ron, kom eens' zei ze terwijl ze voorzichtig haar toverstaf pakte.
'Wat nou' mopperde de roodharige jongen, maar hij kwam wel.
'Zie je het boek waarmee je wilt trouwen' zei hij als mislukt grapje.
'Er zit daar iemand' zei Hermelien, het grapje totaal nergerend.
Harry en Ron keken haar aan.
'Ik voelde een neus' ging ze verder.
Harry en Ron pakten ook hun toverstaf.
'Op drie pakt ik de mantel van ze af'
'Een, Twee...
Drie!!!'
Reageer (2)
oe zo spannend
1 decennium geleden