Foto bij 1. De Verboden Afeling

'Wees nou stil!' James gaf Peter een por met zijn elleboog.'Straks hoort Vilder ons nog!'
'Zeker als jij blijft praten, ja!' grinnikte Sirius. Sirius, James, Remus en Peter zaten allemaal onder de onzichtbaarheidsmantel van James gepropt. Het was al bijna 12 uur en de jongens mochten allang niet meer op de gangen komen. Ze waren op weg naar de bibliotheek, om een beetje rond te kijken in de verboden afdeling.
Toen ze waren aangekomen liepen James en Sirius onder de mantel vandaan. Peter volgde hun voorbeeld. Remus sloeg de mantel alleen van zijn hoofd af en liet hem om zijn schouders hangen. James moest lachen.
'Remus, je weet niet hoe verschikkelijk grappig dit eruit ziet!' grinnikte hij.
Remus keek hem even scheef aan en moest toen ook lachen.
Voor James leek het net of Remus geen lichaam had! Alleen een zwevend hoofd.
'Kom op, jongens' zei Sirius die ook most lachen.
Ze stopten met lachen en gingen op zoek.
Ze zochten boeken over Faunaten, want sinds James, Sirius en Peter wisten van Remus zijn "Probleempje" hadden ze besloten om Faunaten te worden. Faunaten zijn mensen die in dieren kunnen veranderen.
'Wormtail, blijf van dat boek af!' waarschuwde Remus Peter. Hij had een Verassings-Boek willen pakken. In dat soort boeken zitten geesten die een verrassende vloek over je heen gooien als je ze opent. Zulke vloeken kunnen alles zijn. Van een eeuwig-dans vloek tot de dood. Of nog erger.
'Is dit iets?' vroeg James aan Remus. Remus knikte en hij gooide hem op de stapel om mee te nemen. Zo zochten ze nog een tijdje door.
Sirius bekeek de stapel. ''T is minder dan vorige keer' zei hij.
'Wat verwacht je dan? Dat er uit zichzelf nieuwe boeken bij komen te staan?' zei James die net een boek op de stapel gooide.
'Hé, Padfoot (Sirius)! Kom eens eve...'
Toen kwam er oppeens een groot, schreeuwend, wit, schemerig ding uit de hoek waar Peter stond. Het was afgrijselijk lelijk en schreeuwde oorverdovend. Opeens voelde ze allemaal een grote windvlaag, en werd alles een paar seconden zwart...

Reageer (2)

  • Plath

    Hmmm ben benieuwd hoe het verder gaat! Xx

    1 decennium geleden
  • SweetDemon

    haha warom is peter toch zo koppig tof verhaal ik lees zekker verder:D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen