Proloog
"Vandaag krijgen we een nieuwe leerling!" niet weer! Waarom is mevrouw Vergeylen altijd zo enthousiast over nieuwe leerlingen? Nooit zal ik dat begrijpen. Het zal wel weer zo een marginaal crapuulkind zijn die overal buitengesmeten wordt! Of het wordt nog een nerd meer in deze klas. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Terwijl mevrouw enthousiast verder vertelt dwalen mijn gedachten af naar Sam. Die haat in zijn blik deze morgen. Ik vraag me af wat ik nu weer verkeerd gedaan heb. De ergste dingen dringen mijn hersenen binnen. "Ahn, daar heb je ze! Klas, dit is Febe" ik kijk niet eens op. Het kan me niet schelen wie het is. De voetstappen passeren mij, maar mijn ogen blijven op mijn boek gericht. "Charlotte, let je wel even op? Dit is een belangijke les voor je examens! Weet je wat? Maak Febe vandaag maar een beetje wegwijs op onze school!" en ze gaat verder met de les. Waarom moet ik dat altijd doen? Mijn humeur daalt voor de zoveelste keer vandaag weer pijlsnel. Het lesuur kruipt langzaam voorbij. "Mevrouw, kan u dit nog eens even uitleggen? Ik snap niet zo goed waarom je..." pijlsnel draai ik me om. Zo een helder stemgeluid kan niet van een crapuul of nerd zijn...
Er zijn nog geen reacties.