A person who never made a mistake never tried anything new.

Maandag 4 september 2006


~ Mila Adams

Met een zucht stap ik uit mijn bed. Te laat, zoals gewoonlijk. Ik open mijn gordijnen. Ik neem een korte douche om wakker te worden en trek een spijkerbroek, topje en vestje aan. ‘Mila! Opschieten!’ schreeuwt de begeleider van het weeshuis. Ik ben hier opgegroeid. Als baby hebben mijn ouders me voor de deur van het weeshuis gelegd. Ze hebben me gewoon aan mijn lot overgelaten.
Aan de ontbijttafel prop ik snel een boterham in mijn mond waarna ik uit het fietsenrek mijn fiets pluk en snel naar school fiets. De eerste schooldag van het nieuwe jaar, het laatste jaar. Na dit jaar ben ik eindelijk van deze school af.
Op school is niet veel veranderd. De huppels staan nog bij de huppels, de emo`s staan nog bij de emo`s en de nerdjes staan nog bij de nerdjes. Het enige verschil is dat dit jaar mijn beste vriend er niet meer is. Hij is deze zomer verhuist naar Amerika. Zijn zus is daar aangenomen op een universiteit waarna ze met het hele gezin naar Amerika zijn verhuist. Zijn laatste jaar zal hij dus ook daar moeten doen. Elke week probeer ik hem minstens één mail te sturen, maar dat is toch anders dan dat ik hem kan omarmen.

Het eerste uur van het nieuwe schooljaar is een mentoruur. We krijgen de nieuwe regels of veranderingen in de school te horen. 2 jongens komen gehaast naar binnen gelopen. ‘Meneer Danoch?’ Nors knikt onze mentor en bromt wat naar de 2 jongens. ‘Dit zijn jullie nieuwe klasgenoten. Behandel ze goed en zorg dat ze zich thuis voelen,’ zegt hij in het algemeen tegen de klas waarna hij zich op de jongens knikt. ‘Ga maar achter Mila zitten.’ Ik zucht diep en leg mijn hoofd op mijn armen. ‘En dan nu jullie roosters en boeken.’ Een voor een leest hij de namen op. Jammer genoeg zit ik helemaal vooraan. Ik krijg een stapel met boeken en daarop mijn rooster in mijn handen geduwd waarna ik terug naar mijnt tafel loop. Met een luide plof belanden de boeken op het tafeltje naast me, daar zit toch niemand.

Reageer (7)

  • japanesegirl

    leuk begin van het schooljaar zonder beste vriend(huil)

    1 decennium geleden
  • MrsGrey

    (flower)(flower)(flower)(flower)(flower)(flower)(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen